Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

ΤΙ "ΠΑΙΖΕΤΑΙ" ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ; ΧΕΡΙ ΧΕΡΙ ΜΕ ΤΟΝ... AIR ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ.

Απίστευτο, αλλά πέρα για πέρα αληθινό.
Λίγη ώρα μετά την έκπληξη της κοινής γνώμης για την ένταξη αεροπορικής εταιρίας, που είχε λάβει άδεια μερικές ώρες πριν τη λήξη υποβολής των υποψηφιοτήτων, στο διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, ο Γιώργος Καρατζαφέρης αποκάλυψε στο κομματικό του ακροατήριο, ότι ήταν ο ίδιος που έκανε την παρέμβαση, εντέλλοντας μάλιστα τον «δικό μας» (του ΛΑΟΣ) αρμόδιο υπουργό Μεταφορών, Μάκη Βορίδη.

Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ μίλησε ο ίδιος για την υπόθεση στις 2 Ιανουαρίου στην εκπομπή «Ελλάδα Γεια σου», του TV ΛΑΟΣ. 
Και τα είπε… όλα, έξω από τα δόντια: 

«Έμαθα ότι οι μηχανισμοί δεν έδιναν άδεια σε νέα αεροπορική εταιρία, η οποία ήθελε να λάβει μέρος στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές. Το έμαθα και ειδοποίησα τον υπουργός μας. Του λέω πρόσεξε. Θα γλυτώσει πολλά λεφτά η Ελλάδα εάν είναι τρεις τέσσερις, πέντε, ή 140 (οι εταιρίες) στον διαγωνισμό. Πράγματι έγινε με γρήγορα η διαδικασία, γρήγορη, γρήγορη… Αποτέλεσμα: Τους 11 διαγωνισμούς, τις 11 άγονες γραμμές τις πήρε αυτή η εταιρία, που πήρε το χαρτί πέντε λεπτά πριν. Για χτύπησε χαμηλά… Ξέρετε πόσα θα ωφεληθεί η Ελλάδα; 
Εκατομμύρια, εκατομμύρια. Δηλαδή αν δεν ήμασταν εμείς, θα είχε πάει ο διαγωνισμός στα μεγάλα παιδιά. Τον Βγενόπουλος και τον Βασιλάκη. Ποιος θα μάθαινε στην επικράτεια ότι δεν χτυπήθηκαν οι τιμές. Και η Ελλάδα θα βόγκαγε και η Τρόικα θα φώναζε. Εμείς είπαμε: έστω και τελευταία στιγμή, έστω και δια περιφοράς δώστε την άδεια».


Παρακολουθήστε το απόσπασμα της εκπομπής: ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Απολαυστικός όπως πάντα ο πρόεδρος, με δύο σημαντικά λάθη, επί της διαδικασίας. 

ΠΡΩΤΟΝ. Εκτέθηκε ο ίδιος, λέγοντας ότι η εταιρία (εννοεί τις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ που δεν κατονόμασε) κέρδισε τους διαγωνισμούς. Η αλήθεια είναι ότι ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμη προχωρήσει, αλλά έχουν υποβληθεί μόνο οι προσφορές. Κάτι που σημαίνει ότι εκτός από την παρέμβασή του, να μπει η εν λόγω εταιρία στον διαγωνισμό, έχει ζητήσει από τον «υπουργό μας» Μάκη Βορίδη, να δώσει και τα 11 δρομολόγια στην εταιρία αυτή, χωρίς να χρειαστεί να γίνει ο διαγωνισμός. Επομένως εκθέτει και τον υπουργό του. 

ΔΕΥΤΕΡΟΝ. Υποστηρίζει ότι με την ένταξη της εν λόγω εταιρίας στο διαγωνισμό η Ελλάδα θα κερδίσει εκατομμύρια. Η αλήθεια όμως είναι ότι η Ελλάδα δεν θα κερδίσει, ούτε θα χάσει. Τα δρομολόγια των άγονων γραμμών, όπως προφανώς αγνοεί, ο πρόεδρος, είναι επιδοτούμενα, Κάτι που σημαίνει ότι επιχορηγούνται από το δημόσιο (άρα το κράτος χάνει έτσι κι αλλιώς λόγω κοινωνικής πολιτικής), και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το θέμα που μάλλον δεν γνωρίζει ο υπουργός είναι ότι κατά το παρελθόν, αναξιόπιστες αεροπορικές εταιρίες που ανέλαβαν άγονες γραμμές, αποδείχθηκε ότι δεν ήταν σε θέση να εκτελέσουν τα δρομολόγια με αποτέλεσμα, οι περιοχές, συνήθως ακριτικές να μείνουν χωρίς αεροπορική σύνδεση. 

ΤΡΙΤΟΝ
. Λέγοντας ότι «η εταιρία χτύπησε χαμηλά» ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ υπονοεί ότι γνωρίζει και την προσφορά, που ακόμη δεν έχει ανοιχτεί  επίσημα. Εδώ εκθέτει και πάλι τον υπουργό «του», αν ο τελευταίος του γνωστοποίησε τις προσφορές ως μη όφειλε, είτε απλά εκτίθεται ξανά ο ίδιος γνωρίζοντας εκ των προτέρων την προσφορά της εταιρίας. 
Βεβαίως ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει με ποιο τρόπο επιτυγχάνονται συνήθως οι χαμηλές προσφορές σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς. Συνήθως, οι αεροπορικές εταιρίες, χωρίς μεγάλους στόλους και πείρα, καταφεύγουν απλώς σε «φθηνές λύσεις». Το αν οι επιλογές τους εγγυώνται την αξιοπιστία των δρομολογίων και την ασφάλεια των επιβατών, είναι ένα άλλο ζήτημα. 

Για τα αεροσκάφη που εμφανίζονται να κατεβάζουν στον ελληνικό εναέριο χώρο οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ προκειμένου να εξυπηρετήσουν Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες, λεπτομέρειες στο ειδικό σημείωμα.

Μέχρι να φανεί, πάντως, τι πραγματικά έγινε με τον διαγωνισμό της ΥΠΑ, τα ερωτήματα που προκύπτουν είναιπράγματι πάρα πολλά:

1. Είναι δυνατόν να ομολογεί με τέτοιο κυνισμό ένας πολιτικός αρχηγός την παρέμβαση του σε ένα κρατικό διαγωνισμό; Ο κ. Βορίδης ποιό σχόλιο έχει για όλα αυτά;

2. Είναι δυνατόν να γίνεται...δεκτή η συμμετοχή εταιρίας σε διαγωνισμό μετά από αίτημα πολιτικού αρχηγού;

3. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έχει γνώμη για τα όσα «αποκάλυψε» ο κ. Καρατζαφέρης; Δέχθηκε πιέσεις για τη συμμετοχή της συγκεκριμένης εταιρίας κι άλλαξε την άποψη της;

4. Η εταιρία «Μινωικές Αερογραμμές» ποια θέση έχει; Ζήτησε τη μεσολάβηση του κ. Καρατζαφέρη ή ο αρχηγός του ΛΑΟΣ έδρασε αυθόρμητα;

5. Ο πρωθυπουργός, πώς νιώθει που ακούει έναν πολιτικό αρχηγό ο οποίος στηρίζει την κυβέρνησή του, να καμαρώνει για «κατορθώματα» πολιτικής  πρακτικής της δεκαετίας του ’50; Επιδοκιμάζει ο κ. Παπαδήμος ένα στυλ διακυβέρνησης του επιπέδου «σηκώνει το τηλέφωνο ο κομματάρχης και γίνεται η δουλειά, χάρη στον υπουργό μας»;

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΡΟΣΕΧΩΣ…

Πηγή: newpost.gr

Αύριο το πρωί στην πρωινή ενημέρωση του Τσιρίγο FM, στις 11:00, θα έχουμε τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Μανώλη Καλλίγερο, δημοσιογράφο και εκδότη της εφημερίδας ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ, ο οποίος θα μας δώσει στοιχεία και πολύ σημαντικές πληροφορίες απ' το ρεπορτάζ που έχει για το φλέγον θέμα του διαγωνισμού των αερογραμμών για τα Κύθηρα αλλά και για τις εταιρείες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Μην το χάσετε.

Παναγιώτης Μπαχτής


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου