Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2019

"VIRTUAL MUSEUM FOR THE ANTIKYTHERA MECHANISM" - Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ 84η ΔΕΘ

Ποιος είναι ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων; Τι υπολόγιζε; Πώς πραγματοποιήθηκε η έρευνά του; Τι είναι το "Virtual Museum for the Antikythera Mechanism" και ποιοι μπορούν να το "επισκεφτούν" Μπορούν τα «serious games» να βοηθήσουν στην κατανόηση της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς; Ποια είναι η επίδραση της εικονικής πραγματικότητας στην ερμηνεία και την κατανόηση του πρώτου ανθρώπινου υπολογιστή; Αυτά ήταν μερικά από τα ερωτήματα τέθηκαν στην εκδήλωση - παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής 15 Σεπτεμβρίου στο Περίπτερο 14.
Η ερευνητική ομάδα του Computer and Network Systems Technologies Laboratory (CNST-Lab) του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με εισηγητές τον καθηγητή Μάνο Ρουμελιώτη και τους υποψήφιους διδάκτορες Λευτέρη Αναστασοβίτη και Χριστίνα Τσίτα, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον του κοινού που όχι μόνο έδειξε ενδιαφέρον για να εμβαθύνει τις γνώσεις του στην ιστορία και τη λειτουργία του Μηχανισμού των Αντικυθήρων αλλά και για να παρακολουθήσει το καινοτόμο επιμορφωτικό πρόγραμμα "VR-Games-Lab: 3D παιχνίδια σοβαρού σκοπού για τον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση με χρήση της εικονικής πραγματικότητας" που υλοποιείται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και απευθύνεται σε αρχάριους και μη που ασχολούνται με το αντικείμενο των τρισδιάστατων γραφικών, της εικονικής πραγματικότητας και των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού.
Το πρόγραμμα μπορούν να παρακολουθήσουν μεταξύ άλλων, μουσειολόγοι, εκπαιδευτικοί, αρχαιολόγοι, διακοσμητές, μηχανικοί, ερευνητές, ιατροί, φυσικοί και φοιτητές, οι οποίοι θέλουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες της βιομηχανίας του θεάματος στην επαγγελματική ή εκπαιδευτική καθημερινότητά τους.
Τη συζήτηση πλαισίωσε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, ο οποίος επιβεβαίωσε τη στήριξη του νεοσύστατου FILM-OFFICE της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο πρόγραμμα και το ενδιαφέρον που έχει ήδη δείξει η δημιουργική βιομηχανία του κινηματογράφου και των ψηφιακών παιχνιδιών.


Πηγή: Λευτέρης Αναστασοβίτης - Ιωάννα Δανδέλια
Φωτογραφίες: Λευτέρης Αναστασοβίτης, uom.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου