Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ «ΠΛΕΥΣΗ» - ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ; ΠΟΤΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;

Με λόγια απλά
Μιλάμε για την Λογοθεραπεία


Γράφει η Μαρίζα Λλιμός-Λαδίκα (Λογοθεραπεύτρια, M.Sc. Clinical Speech and Language Studies),
Υπεύθυνη Τμήματος Λογοθεραπείας του «Παιδιατρικού Κέντρου Ειδικών Θεραπειών Κυθήρων - Πλεύση».


      Τί είναι Λογοθεραπεία;
     Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την πρόληψη, την αξιολόγηση, την διάγνωση, την θεραπεία και την επιστημονική μελέτη των διαταραχών της ανθρώπινης επικοινωνίας σε παιδιά από την βρεφική ηλικία και σε ενήλικες έως και την τρίτη ηλικία.

Πότε καταλαβαίνουμε ότι ένα παιδί χρειάζεται Λογοθεραπεία;
Η ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας αποτελεί μία πολύπλοκη διαδικασία. Εάν το παιδί σας παρουσιάζει κάποια από τις παρακάτω δυσκολίες, καλό θα είναι ν’ απευθυνθείτε άμεσα σ’ έναν ειδικό, ο οποίος μέσω της αξιολόγησης θα σας κατευθύνει σχετικά με το αν το παιδί χρειάζεται να ακολουθήσει θεραπευτικό πρόγραμμα ή όχι. Να θυμάστε ότι όσο πιο σύντομα ζητήσετε βοήθεια, τόσο καλύτερο είναι για το παιδί, αλλά και την εύρυθμη καθημερινή λειτουργία της οικογένειάς σας!

Συγκεκριμένα, όταν υπάρχει ένδειξη για:

          Δυσκολίες κατανόησης του προφορικού λόγου.
          Δυσκολία στην εκμάθηση νέου λεξιλογίου.
          Δυσκολία στην εύρεση κατάλληλων λέξεων.
          Δυσκολία στον σχηματισμό προτάσεων.
          Δυσκολία στην μίμηση ήχων.
          Δυσκολία εκτέλεσης εντολών.
          Δυσκολία στην άρθρωση.
          Δυσκολία έναρξης ή διατήρησης συζήτησης.
          Συντακτικά, γραμματικά ή μορφολογικά λάθη (π.χ. λάθος χρήση χρόνων).
          Δυσκολία στην ανάγνωση και την κατανόηση γραπτού κειμένου.
          Δυσκολία στην ορθογραφία.
          Δυσκολία στην αναφορά στο παρελθόν και μέλλον.
          Δυσκολίες στην μάσηση τροφής.
          Συχνά σημάδια πνιγμού.

Η λογοθεραπεία απευθύνεται και σε ενήλικες (π.χ. ύστερα από εγκεφαλικό επεισόδιο ή κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις με επίπτωση στον λόγο και την ομιλία, περιπτώσεις δυσκολιών στην κατάποση-δυσφαγία, στην Άνοια, στη νόσο Alzheimer, στη νόσο Parkinson κ.λπ.).

Με τι τρόπο γίνεται η θεραπευτική παρέμβαση;
 Σύμφωνα με τα παγκόσμια επιστημονικά δεδομένα εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας για την αποτελεσματικότητα της παρέμβασης είναι η συχνότητα και η σταθερότητα που πραγματοποιείται η παρέμβαση. Οι συνεδρίες πρέπει να πραγματοποιούνται τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση.
 Το θεραπευτικό πρόγραμμα κάθε παιδιού ή ενήλικα είναι απόλυτα προσαρμοσμένο και εξατομικευμένο με βάση τις ανάγκες, τις ικανότητες και τα χαρακτηριστικά του.
 Χρησιμοποιούνται επιστημονικά αξιολογητικά εργαλεία για την διάγνωση, την διαφοροποίηση και την αξιολόγηση του λόγου και της ομιλίας.
 Ακόμη και σε περιπτώσεις όπου η λεκτική επικοινωνία δεν μπορεί να αναπτυχθεί, ο λογοθεραπευτής βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν συστήματα εναλλακτικής και επαυξητικής επικοινωνίας (π.χ. PECS , MAKATON).
 Στην παιδιατρική λογοθεραπεία χρησιμοποιείται το παιχνίδι ως μέσο παρέμβασης. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η ενεργητική συμμετοχή του παιδιού στις δραστηριότητες του θεραπευτικού προγράμματος και παρέχεται η ευκαιρία για μάθηση με έναν ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο.

Στο «Παιδιατρικό Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Κυθήρων - Πλεύση», κύριο στόχο αποτελεί η στήριξη του παιδιού και της οικογένειάς μέσα από ένα συνεργατικό και ενθαρρυντικό περιβάλλον.
Ο λογοθεραπευτής βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με τις υπόλοιπες ειδικότητες (ψυχολόγος, εργοθεραπευτής, ειδικός παιδαγωγός, ψυχοθεραπευτής, παιδοψυχίατρος, αναπτυξιολόγος κ.λπ.) για την ολιστική αντιμετώπιση και την αποκατάσταση των δυσκολιών.
Όλη η διεπιστημονική ομάδα του Κέντρου είναι σε συνεχή επαφή και συνεργασία με την οικογένεια και τους φορείς εκπαίδευσης.

Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας
για οποιαδήποτε ερώτηση ή προβληματισμό έχετε!
* Άνω Λιβάδι, Κύθηρα (πάνω από την «Euronics»)
🕿 27360-37167 & 6986.80.68.99
Καθημερινά 9.00π.μ.-9.00μ.μ.


Επιστημονικά Υπεύθυνη: Αντωνίου Κατερίνα

Βιβλιογραφία
-  Καμπανάρου, Μ. (2007). Διαγνωστικά Θέματα Λογοπαθολογίας. Αθήνα, Ελλάδα: Εκδόσεις Έλλην.
-  Γερμπανά, Ε. (2014). Επικοινωνιακές Διαταραχές στα Παιδιά. Αθήνα, Ελλάδα: Εκδόσεις Παρισιανού.
-  
ΣΕΛΛΕ (2021). Σύλλογος Επιστημόνων Λογοπαθολόγων-Λογοθεραπευτών Ελλάδος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου