Βρισκόμαστε στα μέσα Μαρτίου. Σε ένα μήνα έχουμε Πάσχα. Κι όμως:
- Οι φίλοι Κυθήρων και Αντικυθήρων αδυνατούν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους διότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα ο διαγωνισμός για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας με Πειραιά-Γύθειο-Κρήτη.
- Οι κάτοικοι (και ειδικά οι επαγγελματίες) αδυνατούν να προγραμματίσουν τη ζωή τους για τον ίδιο λόγο.
- Δύο νησιά στο «πάμε και όπου βγει», μια ακόμα απόδειξη της ανικανότητας της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη που εκλέχτηκε με σύνθημα την «αριστεία»…
Πού ακριβώς βρισκόμαστε σήμερα:
- Τα νησιά μας υπόκεινται στις συνέπειες από τον ερασιτεχνισμό του Υπουργείου Εμπορικής ναυτιλίας: Μηδενική επισκεψιμότητα κατα το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας. Προβλήματα στον εφοδιασμό. Στον αυτόματο της Sea Jets η σύνδεση με τον Πειραιά.
- Η δημοτική αρχή απλά «προεδρεύει» μεγαλοπρεπώς! Δεν έχει πάρει πρωτοβουλίες αντίστοιχες με των Δήμων Λήμνου και Αη Στράτη οι οποίοι πέτυχαν δέσμευση για αύξηση του μισθώματος άγονης γραμμής για την περιοχή τους. Όπως δήλωσε ο (μάλλον απερχόμενος) υπουργός κ. Στυλιανίδης, έως τα τέλη Μαρτίου θα διεξαχθεί ο σχετικός διαγωνισμός. Όμως στην προκήρυξη υπάρχουν προβλέψεις που έχουν χαρακτηριστεί επαχθείς για τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα (πχ κατηγορία πλοίου). Προβλέψεις που πρέπει να ανατραπούν!
- Η κυβέρνηση, το αρμόδιο υπουργείο και το ΣΑΣ έχουν τεράστιες ευθύνες για την κατάσταση. Οφείλουν να αλλάξουν άμεσα κατεύθυνση και να εξασφαλίσουν τη δρομολόγηση πλοίου ανώτερης κατηγορίας (και πλοίου αντικατάστασης), που να μπορεί να ανταπεξέλθει στις ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες της περιοχής. ΔΕΝ θα περιμένουμε τα “πράσινα” πλοία που θα έλθουν, αν έλθουν, το 2027!
- Η απάντηση του υφυπουργού ΥΕΝ στην πρόσφατη επίκαιρη ερώτηση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α - Π.Σ. κ. Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου απέδειξε την κυβερνητική πολιτική αδιαφορίας για την στήριξη των μικρών νησιών. Απέδειξε για μια ακόμα φορά την υποταγή αυτής της κυβέρνησης στις ορέξεις των μονοπωλίων της ακτοπλοΐας.
- Παράλληλα με ανησυχία παρατηρούμε την άρνηση της δημοτικής πλειοψηφίας να εισάγει το θέμα επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου ώστε να προχωρήσει η διαδικασία στην Περιφέρεια Αττικής. Οι υπάρχουσες εξωφρενικές τιμές εισιτηρίων από Αθήνα για την καλοκαιρινή περίοδο του 2025 αποτελούν ακόμη ένα εμπόδιο για τον τουρισμό, ειδικά των Ελλήνων. Η επέκταση θα επιτρέψει την έλευση μεγαλύτερων αεροσκαφών και (υπό όρους) την δημιουργία ανταγωνισμού με συνέπεια τη μείωση των τιμών.
- Η ρητώς διατυπωμένη πολιτική του ΣΥ.ΡΙΖ.Α - Π.Σ για την συγκοινωνία στα νησιά, προβλέπει συνδυασμό ακτοπλοϊκού και αεροπορικού δικτύου, ώστε να μην υπάρχουν ημέρες αποκλεισμού, να εξασφαλίζεται η ασφαλής μετακίνηση και να καλύπτονται οι επείγουσες ανάγκες ιδιαίτερα την χειμερινή περίοδο. Το μεταφορικό ισοδύναμο που θέσπισε ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α - Π.Σ (και πλήρωνε στην ώρα του…) αποτελεί συστατικό στοιχείο μιας τέτοιας νησιωτικής πολιτικής. Τέτοιες λύσεις μπορεί να εξασφαλίσει μόνο μια κυβέρνηση προοδευτικών δυνάμεων, την οποία επιδιώκουμε.
Η Ο.Μ. Κυθήρων του ΣΥ.ΡΙΖ.Α - Π.Σ καλεί όλους τους φορείς των νησιών μας να συμπορευτούμε διεκδικώντας μέτρα που θα αναβαθμίζουν την ασφάλεια όλων μας, την ποιότητα ζωής, αλλά και την οικονομική ανάπτυξη. Η εγκατάλειψη της υπαίθρου και ειδικά των παραμεθορίων περιοχών δεν μπορεί να αποτελεί επιλογή.
Ας το καταλάβουν όλοι: Η συγκοινωνία είναι οξυγόνο για τα νησιά. Εμείς φωνάζουμε δυνατά «δεν έχω συγκοινωνία»…
Πηγή: Οργάνωση Μελών ΣΥΡΙΖΑ Κυθήρων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.