Η πτήση Άκτιο-Σητεία
επιδοτείται με €547 την θέση, είπε ο υπουργός Μεταφορών - Ο κ. Σπίρτζης είπε
ότι η επιδότηση θα γίνεται με κριτήρια όπως η εποχικότητα ή η επιβατική κίνηση
και ανέφερε ότι θα διαχωρίζονται οι μόνιμοι κάτοικοι από τους επισκέπτες για τους
οποίους υποόησε ότι δεν θα ισχύει η έκπτωση
Τις
στρεβλώσεις στο σύστημα επιδότησης άγονων αεροπορικών γραμμών που κοστίζουν στα
κρατικά ταμεία 45 εκατ. ευρώ παρουσίασε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και
Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προαναγγέλλοντας σαρωτικές αλλαγές με κατάργηση όλων
«των ρουσφετιών» - όπως τα χαρακτήρισε ο υπουργός.
Ο κ. Σπίρτζης απαντώντας σε σχετικό ερώτημα
του κ. Δημήτρη Σταμάτη (ΝΔ) παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι γραμμές
εσωτερικού επιδοτούνται με ποσά διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που
κοστίζουν ταξίδια προς γνωστούς ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Είπε για παράδειγμα ότι τι εισιτήριο προς
Λονδίνο κοστίζει σήμερα από 158 ευρώ έως 213 ευρώ την ώρα που η πτήση Άκτιο –
Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ την θέση, Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ,
Αλεξανδρούπολη – Σητεία με 465 ευρώ κ.α.
«Είναι το Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Αθήνα -
Ζάκυνθος άγονες γραμμές;» αναρωτήθηκε ο κ. Σπίρτζης για να σημειώσει ότι «ακόμα
και αν πάει άδειο το αεροπλάνο το κράτος πληρώνει όλες τις θέσεις».
Ο υπουργός είπε ότι θα εισαχθούν νέα κριτήρια
μεταξύ των οποίων: «η εποχικότητα: Δεν γίνεται σε νησιά να έχουμε το ίδιο
αντιστάθμισμα καλοκαιρινούς με χειμερινούς μήνες. Άλλο κριτήριο είναι η
επιβατική κίνηση. Επίσης ο διαχωρισμός επιδότησης μόνιμων κατοίκων από
επισκέπτες. Χιλιομετρική απόσταση. Εθνική Πολιτική κ.α.»
Ο κ. Σπίρτζης πάντως ξεκαθάρισε ότι οι
περιοχές που πραγματικά χρειάζονται βοήθεια και αποτελούν άγονες γραμμές, όπως
Κάλυμνος και Καστελόριζο δεν θα έχουν πρόβλημα ωστόσο «σε άλλες περιπτώσεις ή
θα υπάρξουν δραματικές περικοπές ή και κατάργηση».
Δείτε τον πίνακα με τις 28 «άγονες»
αεροπορικές γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό:
Πηγή: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου