Το Γυμνάσιο Κυθήρων σήμερα στεγάζεται σε νέο κτήριο, κατασκευασμένο ως προσθήκη-επέκταση στο παλαιό παραδοσιακό κτήριο που λειτουργεί από τις αρχές του 20ου αιώνα.
Το νέο κτήριο παρουσίασε από την αρχή της χρήσης του, το 1999, δομικά-κατασκευαστικά προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά μόνον από παρεμβάσεις - επισκευές που έγιναν μετά το 2015.
Αν και προηγούμενες δημοτικές αρχές πάντα έδειχναν ενδιαφέρον για τις ανάγκες του σχολείου, το αποτέλεσμα των επισκευών και παρεμβάσεων στο κτήριο δεν ήταν πάντα το αναμενόμενο είτε λόγω προχειρότητας, είτε λόγω κακοτεχνιών, είτε λόγω κακής εκτίμησης των αναγκών.
Αρκετοί από τους σημερινούς υποψηφίους για δημοτικά αξιώματα, παλαιοί μαθητές του Γυμνασίου Κυθήρων, για τους οποίους είμαι υπερήφανη, θα θυμούνται βέβαια πως τις βροχερές ημέρες διαθέταμε την πρώτη ώρα μαθημάτων για να μαζεύουμε τα νερά που είχαν πλημμυρίσει τον ισόγειο χώρο από την πυραμιδωτή κατασκευή του αιθρίου και από τα δύο βορεινά παράθυρα στη σκάλα προς τον όροφο.
Επί Δημαρχίας Θ. Κουκούλη έγινε μια προσπάθεια στεγάνωσης της πυραμιδωτής κατασκευής του αιθρίου, από την οποία πλημμύριζε νερά ο ισόγειος χώρος του σχολείου. Η όμορφη αρχική κατασκευή αντικαταστάθηκε από κακόγουστα επίπεδα πλεξιγκλάς αλλά και από εκεί, μετά από ένα περίπου χρόνο, το νερό ξανάρχισε να πλημμυρίζει το χώρο. Παρόμοια κατάσταση και στα δύο βορεινά παράθυρα, τα οποία, αν και χρησίμευαν μόνο για φωτισμό, ήταν ανοιγόμενα και το νερό έμπαινε ανεμπόδιστο και πλημμύριζε τη μαρμάρινη σκάλα. Τοποθετήθηκαν τότε πλεξιγκλάς που θεωρήθηκε ότι θα εμπόδιζαν το νερό, πράγμα που δεν έγινε. Πολύτιμοι πόροι σπαταλήθηκαν χωρίς αποτέλεσμα.
Μόνον το 2018 επί δημαρχίας του σημερινού Δημάρχου, Στράτου Χαρχαλάκη, έγινε σοβαρή επισκευή της πυραμιδωτής κατασκευής και τα ανοιγόμενα βορεινά παράθυρα αντικαταστάθηκαν από όμορφα σταθερά υαλότουβλα και το πρόβλημα λύθηκε.
Πολλά ακόμα κατασκευαστικά θέματα τακτοποιήθηκαν στις δύο θητείες της παρούσας δημοτικής αρχής.
Πέραν τούτων όμως, η οργάνωση και αποτελεσματικότητα της παρούσας δημοτικής αρχής φάνηκαν καθαρά και στη διαχείριση και αντιμετώπιση θεμάτων εξοπλισμού και καθημερινής λειτουργίας. Για χρόνια, το σχολείο υπέφερε από ελλείψεις και καθυστερήσεις στην προμήθεια αναλωσίμων. Επί δημαρχίας Θ.Κουκούλη, ο τότε αντιδήμαρχος Παιδείας, κουβαλούσε τα αναλώσιμα και υλικά καθαριότητας στο σχολείο μόνος του. Συγκινητικό δε λέω, αλλά τι δείχνει; Μήπως έλλειψη διοικητικής ικανότητας, μήπως αδυναμία οργάνωσης των υπηρεσιών; Από το 2015 και μέχρι σήμερα αρκεί ένα τηλεφώνημα για τις τρέχουσες ανάγκες και όλα όσα είναι απαραίτητα φτάνουν στο σχολείο χωρίς καθυστέρηση.
Διατέθηκαν πόροι ώστε και τα δύο σχολεία, Γυμνάσιο και ΓΕΛ να έχουν πλήρη, σύγχρονο ψηφιακό εξοπλισμό σε όλες τις αίθουσες! Το σχολικό εργαστήριο πληροφορικής, που εκσυγχρονίστηκε πλήρως το 2022, θα το ζήλευαν ακόμα και ακριβά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Οι επισκευές, παρεμβάσεις που έγιναν στον αύλειο χώρο των σχολείων πέρα από την ασφάλεια παρέχουν και δύο όμορφα διαμορφωμένα γήπεδα για άθληση όχι μόνο των μαθητών και μαθητριών αλλά και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας.
Ένα άλλο μεγάλο θέμα που ταλάνιζε όλη τη σχολική κοινότητα από το 2004 είναι η έλλειψη επαρκών αιθουσών διδασκαλίας φαίνεται να οδεύει προς επίλυση. Το αίτημα για κατασκευή νέων αιθουσών κατατέθηκε το 2004 καθώς τότε διαπιστώθηκε ότι οι υπάρχουσες αίθουσες διδασκαλίας δεν επαρκούσαν. Από τότε και μέχρι σήμερα δύο τάξεις του γυμνασίου παρακολουθούν μαθήματα σε χώρους που προορίζονταν αρχικά για άλλες χρήσεις.
Η Δημοτική Αρχή υπό τον Στράτο Χαρχαλάκη ζήτησε και κατάφερε την χρηματοδότηση των μελετών επέκτασης του σχολικού συγκροτήματος από το ΠΕΠ Αττικής, έχοντας διασφαλίσει και τη χρηματοδότηση του κυρίως έργου από το ΠΕΠ, όπως έχει ανακοινωθεί και από την Περιφέρεια. Η σχετική σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας και ΚΤΥΠ ΑΕ υπεγράφη τον Γενάρη του 2023 και οι μελέτες ήδη εκπονούνται. Αυτό σημαίνει αποτελεσματικότητα.
Δεν υπάρχει μαγικό ραβδάκι. Από τη διαπίστωση μιας ανάγκης έως την υλοποίηση – εκτέλεση του σχετικού έργου μεσολαβούν περίπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες. Θα πρέπει κανείς να διαθέτει εμπειρία, τεχνογνωσία, ικανότητα να αξιοποιεί τους διαθέσιμους, πόρους και να πλοηγείται στους δαιδαλώδεις χώρους της δημόσιας διοίκησης ώστε να επιτυγχάνει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Και αυτά τα χαρίσματα έχει αποδείξει ότι διαθέτει ο νυν Δήμαρχος. Το να ονειροπολεί κανείς, το να οραματίζεται γήπεδα τένις και πισίνες στα σχολικά συγκροτήματα είναι όμορφο και ποιος δε θα το ήθελε άλλωστε, αλλά ένας ικανός ηγέτης θα πρέπει να πατάει γερά στη γη και να μπορεί να σχεδιάζει ρεαλιστικά και πραγματοποιήσιμα έργα μετά από ιεράρχηση των αναγκών.
Πηγή: Σταυρούλα Φατσέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου