Το μηνιαίο περιοδικό "Εφοπλιστής" στο τεύχος 234 Οκτώβριος 2012, που μόλις κυκλοφόρησε, έχει πρωτοσέλιδο και συνέντευξη τον πλοίαρχο του Ε/Γ- Ο/Γ Βιτσέντζος Κορνάρος, κάπτεν Δημήτρη Λαδά.
Επίσης πριν από την ενδιαφέρουσα συνέντευξη του πολύπειρου πλοιάρχου, δημοσιεύεται στο ίδιο τεύχος κι ένα δεκασέλιδο αφιέρωμα στο Ε/Γ-Ο/Γ Βιτσέντζος Κορνάρος και την άγονη γραμμή των Κυθήρων και των Αντικυθήρων που εξυπηρετεί το πλοίο τα τελευταία εννιά χρόνια.
Την συνέντευξη αλλά και το αφιέρωμα υπογράφει για τον "Ε" ο μοναδικός Φώτης Μαρτίνος.
Μην το χάσετε είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον!
Παρακάτω σας παραθέτουμε μια γεύση και από το αφιέρωμα αλλά και από την συνέντευξη:
Το ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ είναι ένα μοναχοπαίδι ή και αποπαίδι της ελληνικής ακτοπλοΐας. Με μια πολύ βαριά κληρονομιά.
Η γραμμή που εξυπηρετεί ήταν κάποτε ο ορισμός της άγονης. Έστω κι αν δεν είναι πια, αυτό από μόνο του είναι ένα πολύ μεγάλο βάρος.
Επιρόσθετα, την εξυπηρέτησαν πλοία με πολύ βαριά ονόματα, που είτε κράτησαν ζωντανούς τους τόπους, όπως το ΜΑΡΙΛΕΝΑ του Λαγά, το ΙΟΝΙΟΝ των Τυπάλδων, το ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ του Μπιλίνη και το ΚΑΝΑΡΗΣ του Μηνά Σταθάκη, είτε γέννησαν την ανάπτυξη, όπως το ΙΟΝΙΟΝ και κυρίως το ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ των Μανούσου και Σταθάκη.
Το ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής αυτής της κληρονομιάς, αφού στα οχτώ χρόνια που εξυπηρετεί τη γραμμή έχει να επιδείξει αξιοθαύμαστη συνέπεια.
Και η συνέπεια στην άγονη μετράει πάνω απ’ όλα, αφήνοντας στην άκρη πολλά άλλα που για τις «γόνιμες» γραμμές αποτελούν –ακόμη– τα λεγόμενα «must». Πριν συνεχίσουμε, να πούμε τρία πράγματα.
Διαβάστε τη συνέχεια στον «Ε» Οκτωβρίου…
Επίσης πριν από την ενδιαφέρουσα συνέντευξη του πολύπειρου πλοιάρχου, δημοσιεύεται στο ίδιο τεύχος κι ένα δεκασέλιδο αφιέρωμα στο Ε/Γ-Ο/Γ Βιτσέντζος Κορνάρος και την άγονη γραμμή των Κυθήρων και των Αντικυθήρων που εξυπηρετεί το πλοίο τα τελευταία εννιά χρόνια.
Την συνέντευξη αλλά και το αφιέρωμα υπογράφει για τον "Ε" ο μοναδικός Φώτης Μαρτίνος.
Μην το χάσετε είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον!
Παρακάτω σας παραθέτουμε μια γεύση και από το αφιέρωμα αλλά και από την συνέντευξη:
Το ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ είναι ένα μοναχοπαίδι ή και αποπαίδι της ελληνικής ακτοπλοΐας. Με μια πολύ βαριά κληρονομιά.
Η γραμμή που εξυπηρετεί ήταν κάποτε ο ορισμός της άγονης. Έστω κι αν δεν είναι πια, αυτό από μόνο του είναι ένα πολύ μεγάλο βάρος.
Επιρόσθετα, την εξυπηρέτησαν πλοία με πολύ βαριά ονόματα, που είτε κράτησαν ζωντανούς τους τόπους, όπως το ΜΑΡΙΛΕΝΑ του Λαγά, το ΙΟΝΙΟΝ των Τυπάλδων, το ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ του Μπιλίνη και το ΚΑΝΑΡΗΣ του Μηνά Σταθάκη, είτε γέννησαν την ανάπτυξη, όπως το ΙΟΝΙΟΝ και κυρίως το ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ των Μανούσου και Σταθάκη.
Το ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής αυτής της κληρονομιάς, αφού στα οχτώ χρόνια που εξυπηρετεί τη γραμμή έχει να επιδείξει αξιοθαύμαστη συνέπεια.
Και η συνέπεια στην άγονη μετράει πάνω απ’ όλα, αφήνοντας στην άκρη πολλά άλλα που για τις «γόνιμες» γραμμές αποτελούν –ακόμη– τα λεγόμενα «must». Πριν συνεχίσουμε, να πούμε τρία πράγματα.
Διαβάστε τη συνέχεια στον «Ε» Οκτωβρίου…
Πλοίαρχος Δημήτρης Λαδάς
«Μπήκα στα βαπόρια το 1979. Τζόβενο στους Αγγελόπουλους. Δεν είχαν χωρίσει τότε. Είχαν πέντε bulk carrier: ΧΡΙΣΤΙΤΣΑ, NEPTUNIA, LUCIUS, UNIMAR, ΩΡΙΩΝ. Εγώ πήγα στο UNIMAR, 18.000 τόνων, κι έκατσα ένα χρόνο. Κουβαλούσαμε στάρια από τον Παναμά στην Κούβα. Μετά πήγα για 10 μήνες στο NEPTUNIA, 60.000 τόνων panamax, αδίπλωτος ανθυποπλοίαρχος. Το 1982 ξέσπασε η κρίση, τα βαπόρια μείνανε 2.500 από 5.000 και δεν παίρνανε αδίπλωτους. Εγώ έβρισκα δηλαδή να πάω, αλλά σε κάτι εταιρείες αγνώστου ταυτότητος. Οπότε πήγα στην ΕΛΜΕΣ του Γιαννουλάτου, ναύτης ξανά, για να συμπληρώσω και να πάρω το δίπλωμα. Μόλις το πήρα, πήγα στη Libra, θυγατρική της ΕΛΜΕΣ, που την είχε ο Θανάσης Γιαννουλάτος, γιος του κυρίου Τόνι. Ξεκίνησα στη γραμμή Γαλλίας-Αλγερίας με το παλιό NEPTUNIA, μετέπειτα ΚΟΡΙΝΘΙΑ, και ύστερα πήγα στα ΑΤΛΑΣ Ι και ΙΙ. Εγγλέζικα Ro/Ro, βαριά βαπόρια, καρφωτά, αλλά δεν είχαν δρόμο. 12 μίλια στην μπουνάτσα. Ύστερα μετασκευάστηκαν σαν ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ και ΣΙΦΝΟΣ ΕΞΠΡΕΣ. Έπαιρναν 50 Ι.Χ. στο επάνω γκαράζ και 23 νταλίκες στο κάτω. Κάναμε Πάτρα-Μπρίντιζι».
Θυμάστε τους
καπετάνιους;
«Ήταν ο καπτά
Παναγής ο Κοκόλης –αν θυμάμαι καλά το
όνομα– από την Κεφαλονιά και ο καπτά
Νίκος Μολφέτας από την Κέρκυρα. Το 1985
κατασχέθηκαν τα ΑΤΛΑΣ και ο Θανάσης
πήρε τα δύο που κάνανε Βόλο-Συρία, το
RAED B και το TAREK B. Τα μετασκεύασε, τα
μετονόμασε σε ΑΤΛΑΣ ΙΙΙ και ΑΤΛΑΣ ΙV και
κάναμε την ίδια γραμμή. Μετά έγιναν το
SATURNUS και το VEGA».
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΕΜΑΤΗ ΒΑΠΟΡΙΑ
Ποια άλλα
βαπόρια ήταν τότε στη γραμμή;
«Ήταν το EL
GRECO των Μινωικών και ο Καραγιώργης με
τα MEDITERRANEAN: το SEA, το SKY, το SUN (μετέπειτα
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ) και το STAR (πρώην ΠΑΤΡΙΣ).
Είχε και τα δύο Ro/Ro, το ΑΡΙΣΤΑΙΟΣ και το
ΑΡΙΣΤΕΥΣ. Μετά άρχισε η διένεξη με τις
Μινωικές, που είχαν πάρει τη γραμμή
Ηράκλειο-Πάτρα-Ανκόνα, και τα πούλησε.
Τα καλοκαίρια έβγαινε και ο Στρίντζης
με το ΙΟΝΙΑΝ GLORY, που ήταν το μόνο που
πήγαινε Ανκόνα, και με το STAR και το SUN.
Και ήταν και η Φραγκουδάκαινα με το
ΟΥΡΑΝΟΣ και το ΑΙΟΛΟΣ, πάλι μόνο καλοκαίρι,
από Μάρτη και μετά. Τα ΑΤΛΑΣ ήταν τα
μεγαλύτερα τότε, παίρναμε 60 νταλίκες.
Τελικά τα κατάσχεσε κι αυτά μια γαλλική
τράπεζα και τα σταμάτησε. Εμάς με το IV
στο Μπρίντιζι και το ΙΙΙ στην Ηγουμενίτσα.
Τότε είχε πάρει ο Τρανός το FLAVIA. Αυτό
είχε ναυαγήσει κάπου και το έφερε στο
Πέραμα, το έφτιαξε και το ονόμασε FLAVIA.
Ήταν να το πάρει η Φραγκουδάκαινα, τελικά
δεν το ήθελε, ο Γιαννουλάτος είχε τα
άλλα δύο και έτσι το ξεκίνησε ο Τρανός.
Πάτρα-Ανκόνα, με πράκτορα το Γιαννάτο.
Εν τω μεταξύ η ΕΛΜΕΣ πήρε το ΕΓΝΑΤΙΑ ΙΙ
και μετά το ΙΙΙ».
Διαβάστε τη
συνέχεια στον «Ε» Οκτωβρίου…
Πηγή: Περιοδικό Εφοπλιστής Τεύχος 234 Οκτώβριος 2012
www.efoplistis.gr
Κείμενο: Παναγιώτης Μπαχτής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου