Τρίτη 10 Μαΐου 2016

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ - ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΙΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ

Ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων για την υποβάθμιση και κατάργηση δρομολογίων της αεροπορικής γραμμής των Κυθήρων, κατέθεσε ο Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος.
Όπως επισημαίνει ο Βουλευτής, ο οποίος έχει καταθέσει επανειλημμένως ερωτήσεις για το θέμα, πριν από τρεις μέρες οι κάτοικοι των Κυθήρων πληροφορήθηκαν από ανακοίνωση της ΥΠΑ ότι η γραμμή  Κυθήρων - Ζακύνθου καταργείται, ενώ η γραμμή Αθηνών- Κυθήρων υφίσταται τραγική και απαράδεκτη μείωση δρομολογίων και θέσεων. 
Σύμφωνα με την πρόταση της ΥΠΑ, ακόμα και κατά την καλοκαιρινή περίοδο, δεν θα υπάρχει πλέον καθημερινή κάλυψη δρομολογίων, ενώ κατά τη χειμερινή περίοδο θα εκτελούνται μόνο δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, αντί των έξι που ίσχυε μέχρι σήμερα.
«Εάν αυτό το σχέδιο υλοποιηθεί, τότε τα Κύθηρα συνειδητά καταδικάζονται σε μαρασμό και σε παρατεταμένη φτώχεια, αφού είναι γνωστό τοις πάσι ότι η τοπική οικονομία εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά  από το τουριστικό της προϊόν. Η εξέλιξη αυτή όχι μόνο πρέπει πάραυτα να ανατραπεί, αλλά και να δοθεί περαιτέρω έμφαση στην αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων των Κυθήρων με άλλους προορισμούς», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κατσαφάδος κι ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί για να παραμείνει τουλάχιστον ως έχει σήμερα, το καθεστώς των άγονων αεροπορικών γραμμών που εξυπηρετούν τα Κύθηρα με την Αθήνα και τα Επτάνησα.
Η ερώτηση του κ. Κώστα Κατσαφάδου έχει ως εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Με επανειλημμένες Ερωτήσεις μου έχω δηλώσει το συνεχές και αμείωτο ενδιαφέρον μου για τις άγονες αεροπορικές γραμμές των Κυθήρων, εκφράζοντας ασφαλώς την έντονη αγωνία και ανησυχία του συνόλου των Κυθηρίων για το μέλλον του όμορφου αυτού νησιού.
Συγκεκριμένα, έχω επισημάνει την ανάγκη για διατήρηση και επέκταση της υπάρχουσας αεροπορικής γραμμής Θεσσαλονίκης- Καλαμάτας έως τα Κύθηρα και την ένταξή της στις γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας (άγονες), ως ζήτημα ζωτικής σημασίας για το νησί των Κυθήρων και την αεροπορική σύνδεση των κατοίκων του με τη Βόρεια Ελλάδα και τη Νότια Πελοπόννησο.
Με τελευταία Ερώτησή μου τον Δεκέμβριο του 2015 μετέφερα την ανησυχία μου και την αναστάτωση των κατοίκων, σχετικά με την έλλειψη κάποιας ενημέρωσης, για την ανανέωση των προγραμμάτων των γραμμών για την επιβολή δημόσιας παροχής υπηρεσιών (άγονων γραμμών), τη στιγμή που, βάσει Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ 1008/2008), θα έπρεπε να δημοσιευθούν τουλάχιστον 60 ημέρες πριν την ανακοίνωση του διαγωνισμού. Στην απάντησή του, το Υπουργείο Μεταφορών μάς παρέπεμπε στην ΥΠΑ, η οποία με τη σειρά της απαντούσε αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι για την αεροπορική σύνδεση των Κυθήρων, ότι ‘’το αίτημα.. έχει εκτεθεί στο έγγραφο περί ανανέωσης του υπόψη προγράμματος, μαζί με άλλα σχετικά αιτήματα’’.
Αντί λοιπόν να καταβληθεί εντονότερη προσπάθεια για αύξηση των αγόνων γραμμών προς και από Κύθηρα σε περισσότερους προορισμούς, τελικώς, φτάσαμε στον Μάιο και μόλις πριν από τρεις ημέρες, με ανακοίνωση της ΥΠΑ, οι κάτοικοι των Κυθήρων με δέος πληροφορήθηκαν ότι η γραμμή  Κυθήρων - Ζακύνθου καταργείται, ενώ η γραμμή Αθηνών- Κυθήρων υφίσταται τραγική και απαράδεκτη μείωση δρομολογίων και θέσεων.  Σύμφωνα με την πρόταση της ΥΠΑ, ακόμα και κατά την καλοκαιρινή περίοδο, δεν θα υπάρχει πλέον καθημερνή κάλυψη δρομολογίων. Συγκεκριμένα, κατά τη χειμερινή περίοδο θα εκτελούνται μόνο δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, αντί των έξι που εκτελούνται, ενώ κατά την θερινή μόνο πέντε, αντί των  οκτώ που είναι σήμερα, με τραγική παράλληλα μείωση των διαθεσίμων θέσεων ανά δρομολόγιο. Εάν αυτό το σχέδιο υλοποιηθεί, τότε τα Κύθηρα συνειδητά καταδικάζονται σε μαρασμό και σε παρατεταμένη φτώχεια, αφού είναι γνωστό τοις πάσι ότι η τοπική οικονομία εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά  από το τουριστικό της προϊόν.
Η εξέλιξη αυτή όχι μόνο πρέπει πάραυτα να ανατραπεί, αλλά και να δοθεί περαιτέρω έμφαση στην αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων των Κυθήρων με άλλους προορισμούς.

Κατόπιν τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί για να παραμείνει τουλάχιστον ως έχει σήμερα, το καθεστώς των αγόνων αεροπορικών γραμμών που εξυπηρετούν τα Κύθηρα με την Αθήνα και τα Επτάνησα;
2. Τι πρόκειται να πράξει, προκειμένου να ενταχθούν τα Κύθηρα, ως επέκταση της υφιστάμενης αεροπορικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καλαμάτας;
Πειραιάς 9 Μαΐου 2016

Ο Ερωτών Βουλευτής                                                    
Κώστας Κατσαφάδος

Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου