Η θέληση της πλειοψηφίας του Κυθηραϊκού Λαού είναι να
υπάρχουν σαφείς όροι και κανόνες σε κάθε δραστηριότητα, κυρίως στο Παζάρι του
Ποταμού, ο χαρακτήρας του οποίου έχει αλλοιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Η εικόνα ενός ανοργάνωτου «γιουσουρούμ» δεν μας αρέσει, δεν ταιριάζει στον
παραδοσιακό χαρακτήρα του Ποταμού, δεν τιμά κανέναν, δεν συνιστά κανενός είδους
«παράδοση» η πώληση κινέζικων κομπολογιών, πακιστανικών T-Shirts και
κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης. Στο Παζάρι πρέπει να μπουν ΚΑΝΟΝΕΣ, όπως υπάρχουν
σε κάθε πτυχή της ζωής μας ως κατοίκων προηγμένης χώρας της Δύσης. Δεν το
διαπραγματευόμαστε αυτό.
Τα τουριστικά είδη και τα είδη λαϊκής τέχνης δεν μπορούν να αποτελούν μέρος του
Παζαριού, αφού είναι αντικείμενα τα οποία πωλούνται σε πολλά εμπορικά καταστήματα.
Οι νόμιμοι χειροτέχνες και οικοτέχνες έχουν κάθε δικαίωμα να διαθέσουν τα
προϊόντα τους αυτά σε όλα τα καταστήματα του νησιού, δεν τους εμποδίζει κανείς.
Τελικά, όμως, ΠΟΣΟΙ ακριβώς είναι οι έμποροι που δραστηριοποιούνται σε τέτοια
είδη στο Παζάρι; Είναι το 15 ή το 20% του συνόλου; Και γιατί τόση φασαρία όταν
η σχεδόν απόλυτη πλειοψηφία των πωλουμένων ειδών είναι τα προϊόντα πρωτογενούς
τομέα; Μήπως υπάρχουν κάποιοι ειδικότεροι λόγοι;
Τον πρωτογενή τομέα ενισχύουμε συστηματικά ως Δημοτική Αρχή: με τον Κανονισμό
Λειτουργίας του Παζαριού που προστατεύει τους παραγωγούς, με τα 2.500.000€ του
προγράμματος LEADER που εμείς φέραμε στο νησί, με τις μελέτες του Σφαγείου που
για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες μπαίνουν σε σοβαρή τροχιά υλοποίησης. Αυτές
είναι οι ουσιαστικές πράξεις ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα. Και ορισμένες
(τυπικές) διευκρινίσεις:
1. Για κάθε κανονιστική απόφαση, αρμόδια είναι η Οικονομική Επιτροπή που
εισηγείται προς το Δ.Σ. Συνεπώς ορθώς έχει τεθεί η Οικονομική Επιτροπή ως το
αρμόδιο όργανο για τυχόν τροποποίηση του Κανονισμού του Παζαριού (άρθρο 1).
Εξάλλου το πως τροποποιείται ή συμπληρώνεται ένας Κανονισμός τέτοιου είδους το
ορίζει ο Νόμος.
2. Η Σεμπρεβίβα εμπίπτει στο νο. 4 των επιτρεπόμενων ειδών (πάσης φύσεως
αρωματικά φυτά), αλλά θα διευκρινιστεί και ονομαστικά για να μην υπάρχει
παρεξήγηση. Φυσικά θα επιτρέπεται η πώλησή της σε ματσάκι και σε καμία
περίπτωση ως διακοσμητικό ειδών λαϊκής και τουριστικής τέχνης, που δεν
αποτελούν προϊόντα πρωτογενούς τομέα και διατίθενται από τα ανάλογα
εμπορικά-τουριστικά καταστήματα.
3. Η συζήτηση περί δήθεν μεταφοράς του Παζαριού εκτός Ποταμού είναι αστεία.
Γίνεται μόνο για τη δημιουργία εντυπώσεων. Έχουμε απαντήσει πολύ αναλυτικά σε
αυτό και καλό θα ήταν να σταματήσουν ορισμένοι να διαδίδουν ΨΕΜΑΤΑ. Υποτιμούν
τους εαυτούς τους και κανέναν άλλον.
Πηγή: Στράτος Χαρχαλάκης (facebook)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου