Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2012

ΚΥΘΗΡΑΪΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 16.1.2012

Το Γεφύρι της Ντροπής
Το είχε πει ο συγχωρεµένος ο Μποδοσάκης, βαθύς γνώστης της νεοελληνικής πραγματικότητας και των δημοσίων έργων ειδικότερα: «Δεν είναι οι µίζες, τζάνεµ, το πρόβλημα, αλλά οι δουλειές που εφευρίσκονται για να βγουν οι µίζες».  Θλιβερή πραγματικότητα, η οποία σε μεγάλο βαθμό βοήθησε να βρεθεί η χώρα στο σημερινό της χάλι. Θλιβερή πραγματικότητα την οποία δυστυχώς πολύ καλά γνωρίζουν οι Κυθήριοι· ας θυμηθούμε, για να μην θίξουμε ακόμα ποιό οικίες καταστάσεις, την απερίγραπτη εκείνη παράκαμψη Ποταμού, αχρείαστο μνημείο κακοτεχνίας και διασπάθισης δημοσίου χρήματος.

Αμαρτίες του παρελθόντος, θα πείτε. Και όμως, όσο απίστευτο και αν φαίνεται, την ώρα που ολόκληρη η Ευρώπη μας κατηγορεί, και με το δίκιο της, για αχαλίνωτη διαφθορά και ανευθυνότητα, κάποιοι ετοιμάζονται για ένα ακόμα μεγάλο φαγοπότι στα Κύθηρα. Παραμονή σχεδόν των Χριστουγέννων, τα 51 μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Αττικής, παρουσία του Περιφερειάρχη Ιωάννη Σγουρού, αποφάσισε ομόφωνα και ενέκρινε 
<http://kithiraikanea.blogspot.com/2011/12/blog-post_8188.html>  την σκοπιμότητα υποβολής πρότασης από το ΕΣΠΑ για την «Κατασκευή Γέφυρας Μάκρωνα Νήσου Κυθήρων», προϋπολογισμού 1.8 εκατομμυρίων ευρώ.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, γέφυρα Μάκρωνα υπάρχει ήδη. Πρόκειται για ένα ταπεινό γεφυράκι μήκους 12 μέτρων στον δρόμο που οδηγεί από τα Φριλιγκιάνικα στην Παλαιόπολη περνώντας από τους Βουρνάδες. Ο δρόμος αυτός, καλής ποιότητας για τα δεδομένα του νησιού, δέχεται περιορισμένη σχετικά κυκλοφορία, ακόμα και το καλοκαίρι, αφού η Παλαιόπολη και ο Αβλέμονας εξυπηρετούνται από τρεις ακόμα οδικές αρτηρίες: Φράτσια-Παλαιόπολη, Άγιος Ηλίας-Παλαιόπολη και Μπαμπακού-Παραλία Παλαιόπολης. Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου, η παλιά γέφυρα θα αντικατασταθεί από καινούργια, μήκους 29 μ. και πλάτους 7.5 μ., ενώ συγχρόνως «θα επιχωθεί ο χείμαρρος μέχρι την επιφάνεια της οδού για τη δημιουργία επιπέδου εργασίας» (οι γνωρίζοντες περί δημοσίων έργων αντιλαμβάνονται βέβαια τι ανεξέλεγκτες ευκαιρίες προσφέρουν τα έργα επιχωμάτωσης).

Και προς τι; Η Περιφέρεια ισχυρίζεται πως «η νέα γέφυρα θα είναι πλατύτερη και θα επιτρέπει ασφαλέστερη και ταχύτερη διέλευση»! Συγχαρητήρια: έναντι δαπάνης 1.8 εκατομμυρίων, ο αυτοκινητιστής θα κερδίζει χρόνο πέντε περίπου δευτερολέπτων, και τούτο μονό στη σπάνια περίπτωση που θα συναντηθούν δύο αυτοκίνητα συγχρόνως στη γέφυρα. Σας θυμίζει μήπως τίποτα;

Το έργο αυτό είναι αχρείαστο, αζήτητο από τους Κυθήριους και οφθαλμοφανώς ληστρικό. Και μην επαναπαυόμαστε στη σκέψη ότι έστω και αζήτητο, έργο είναι. Στο κάτω-κάτω, τι έχουμε να χάσουμε, και τι μας νοιάζει αν κάποιοι πάνε πάλι να κλέψουν τους κουτόφραγκους; Το τι έχουμε να χάσουμε είναι δυστυχώς προφανές: κάθε περίπτωση διαφθοράς βλάπτει ανεπανόρθωτα το κοινωνικό σύνολο. Αυτά τα 1.8 εκ. που θα σπαταληθούν, αποτελούν πιθανότατα το μερίδιο που αναλογεί στα Κύθηρα από το ΕΣΠΑ (έστω κα αν επισήμως δεν προβλέπονται «μερίδια»), και αντί να καταλήξουν στις τσέπες των μεγαλοεργολάβων και των φίλων τους, θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν άλλα, σοβαρά και επείγοντα έργα στο νησί μας.

Αυτή τη φορά, δεν πρέπει να τους περάσει. Δεν πρέπει οι Κυθήριοι να επιτρέψουν την τέλεση ενός εγκλήματος, το οποίο όχι μόνο προσβάλει τη νοημοσύνη μας, αλλά και θα περιορίσει σοβαρά τις προοπτικές ανάπτυξης του νησιού, στερώντας την από τους απαραίτητους πόρους. Καλούμε όλες τις πολιτικές παρατάξεις των Κυθήρων να απαιτήσουν σύσσωμες από την Περιφέρεια να αποσύρει άμεσα το έργο αυτό. Και εάν αυτή τη φορά δεν εισακουσθούμε από το κράτος, ίσως τα ώτα άλλων, ποιό ευσυνείδητων και αποστασιοποιημένων από την άθλια ελληνική πραγματικότητα, εισακούσουν τελικά τη διαμαρτυρία μας.



Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία
Δελτίο Τύπου, 16/1/2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου