Τέλος ο Μάκρωνας, με άδεια χέρια ο Δήμος Κυθήρων
Το χθεσινό δημοτικό συμβούλιο επιβεβαίωσε το πόσο απροετοίμαστη να αντιμετωπίσει το θέμα της γέφυρας Μάκρωνα ήταν η δημοτική αρχή. Έχοντας αμελήσει την υπόθεση επί έναν τουλάχιστον χρόνο, προσπάθησε εις μάτην την τελευταία στιγμή να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα. Η στάση της Περιφέρειας, όπως αναφέραμε και στο προηγούμενο δελτίο μας, ήταν εξ αρχής αδιαπραγμάτευτη: είτε ο Δήμος Κυθήρων θα δεχόταν το έργο ως έχει, είτε θα το απέρριπτε. Άλλη έκβαση δεν προβλεπόταν.
Εντούτοις, η πρόταση την οποία τελικά έθεσε προ του ΔΣ ο δήμαρχος, αν και θεωρητικά απολύτως θεμιτή, αγνόησε παντελώς τη σκληρή πραγματικότητα: «Θεωρούμε ότι το έργο είναι αναγκαίο αλλά ότι το κόστος είναι δυσανάλογα μεγάλο σε σχέση με την προτεραιότητα και χρησιμότητά του. Προτείνουμε στην Περιφέρεια να δώσει άμεση προτεραιότητα στο τμήμα του κεντρικού οδικού άξονα με ταχύτατη επικαιροποίηση της υπάρχουσας μελέτης αφού αυτή διαθέτει και εγκεκριμένη περιβαλλοντολογική μελέτη και έγκριση από το δασαρχείο.»
Προφανώς εννοούσε εδώ την από είκοσι και πλέον ετών μελέτη Ρούμπου για τη χάραξη του κεντρικού οδικού άξονα Αγίας Πελαγίας-Χώρα. Η μελέτη αυτή προέβλεπε την εκτέλεση του έργου σε τρεις φάσεις: Αγία Πελαγία-Ποταμός, Ποταμός-Φράτσια (με παράκαμψη Αρωνιαδίκων) και Φράτσια-Λειβάδι-Χώρα. Από τις τρεις αυτές φάσεις, μόνον η πρώτη ολοκληρώθηκε, και σύμφωνα τουλάχιστον με την Περιφέρεια, οι άλλες δύο, παρά την ηλικία τους, πολύ απέχουν από το να θεωρούνται ώριμες.
Με τη μορφή που παρουσιάσθηκε, το έργο του Μάκρωνα ήταν αναμφισβήτητα απαράδεκτο. Εφόσον δεν έγινε τελικά δυνατόν να αλλάξουν οι όροι του, και κυρίως οι φαραωνικών διαστάσεων τεχνικές προδιαγραφές, ήταν δυστυχώς καλύτερα να αποσυρθεί. Αυτό απείλησε προχθές η Περιφέρεια και αυτό τελικά θα συμβεί, όπως επιβεβαιώνει σήμερα ανοιχτή επιστολή του Αντιπεριφερειάρχη κ. Κατσικάρη προς την Ιστοσελίδα Νέα & Ανακοινώσεις των Κυθήρων: «[αφού] το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε αρνητικά […] είναι απολύτως σαφές ότι το έργο δεν πρόκειται να κατασκευαστεί».
Απετράπη λοιπόν καθώς φαίνεται ένα οικονομικό και περιβαλλοντολογικό ατόπημα. Τώρα είναι ώρα να διεκδικήσουμε τη χρηματοδότηση άλλων, πολύ ποιό ουσιαστικών έργων. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο, θα πρέπει επιτέλους ο δήμος να ξυπνήσει και να ασχοληθεί σοβαρά με τα σχετικά προγράμματα. Μήπως σήμερα πληρώνουμε την αλόγιστη διάλυση της Αναπτυξιακής Κυθήρων Α.Ε. (ΑΝ.ΚΥ.) και την αντικατάστασή της από ένα μέχρις στιγμής ανενεργό σχήμα της αρεσκείας της δημοτικής αρχής;
Το τόνισε εξάλλου για άλλη μια φορά ο Αντιπεριφερειάρχης στην ανοιχτή του επιστολή: «Θα πρέπει να υπάρχουν προτάσεις με ώριμες μελέτες και όχι επιθυμίες… Σας βεβαιώ - και κανένας δεν μπορεί να με διαψεύσει - ότι μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει, ούτε έχει κατατεθεί, καμία ώριμη μελέτη προς χρηματοδότηση που να αφορά τα Κύθηρα». Θα βάλουν επιτέλους μυαλό αυτοί που βαστάνε – για πόσο ακόμα καιρό; – τις τύχες του νησιού στα χέρια τους;
Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία
Δελτίο Τύπου, 20/1/2012
Το χθεσινό δημοτικό συμβούλιο επιβεβαίωσε το πόσο απροετοίμαστη να αντιμετωπίσει το θέμα της γέφυρας Μάκρωνα ήταν η δημοτική αρχή. Έχοντας αμελήσει την υπόθεση επί έναν τουλάχιστον χρόνο, προσπάθησε εις μάτην την τελευταία στιγμή να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα. Η στάση της Περιφέρειας, όπως αναφέραμε και στο προηγούμενο δελτίο μας, ήταν εξ αρχής αδιαπραγμάτευτη: είτε ο Δήμος Κυθήρων θα δεχόταν το έργο ως έχει, είτε θα το απέρριπτε. Άλλη έκβαση δεν προβλεπόταν.
Εντούτοις, η πρόταση την οποία τελικά έθεσε προ του ΔΣ ο δήμαρχος, αν και θεωρητικά απολύτως θεμιτή, αγνόησε παντελώς τη σκληρή πραγματικότητα: «Θεωρούμε ότι το έργο είναι αναγκαίο αλλά ότι το κόστος είναι δυσανάλογα μεγάλο σε σχέση με την προτεραιότητα και χρησιμότητά του. Προτείνουμε στην Περιφέρεια να δώσει άμεση προτεραιότητα στο τμήμα του κεντρικού οδικού άξονα με ταχύτατη επικαιροποίηση της υπάρχουσας μελέτης αφού αυτή διαθέτει και εγκεκριμένη περιβαλλοντολογική μελέτη και έγκριση από το δασαρχείο.»
Προφανώς εννοούσε εδώ την από είκοσι και πλέον ετών μελέτη Ρούμπου για τη χάραξη του κεντρικού οδικού άξονα Αγίας Πελαγίας-Χώρα. Η μελέτη αυτή προέβλεπε την εκτέλεση του έργου σε τρεις φάσεις: Αγία Πελαγία-Ποταμός, Ποταμός-Φράτσια (με παράκαμψη Αρωνιαδίκων) και Φράτσια-Λειβάδι-Χώρα. Από τις τρεις αυτές φάσεις, μόνον η πρώτη ολοκληρώθηκε, και σύμφωνα τουλάχιστον με την Περιφέρεια, οι άλλες δύο, παρά την ηλικία τους, πολύ απέχουν από το να θεωρούνται ώριμες.
Με τη μορφή που παρουσιάσθηκε, το έργο του Μάκρωνα ήταν αναμφισβήτητα απαράδεκτο. Εφόσον δεν έγινε τελικά δυνατόν να αλλάξουν οι όροι του, και κυρίως οι φαραωνικών διαστάσεων τεχνικές προδιαγραφές, ήταν δυστυχώς καλύτερα να αποσυρθεί. Αυτό απείλησε προχθές η Περιφέρεια και αυτό τελικά θα συμβεί, όπως επιβεβαιώνει σήμερα ανοιχτή επιστολή του Αντιπεριφερειάρχη κ. Κατσικάρη προς την Ιστοσελίδα Νέα & Ανακοινώσεις των Κυθήρων: «[αφού] το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε αρνητικά […] είναι απολύτως σαφές ότι το έργο δεν πρόκειται να κατασκευαστεί».
Απετράπη λοιπόν καθώς φαίνεται ένα οικονομικό και περιβαλλοντολογικό ατόπημα. Τώρα είναι ώρα να διεκδικήσουμε τη χρηματοδότηση άλλων, πολύ ποιό ουσιαστικών έργων. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο, θα πρέπει επιτέλους ο δήμος να ξυπνήσει και να ασχοληθεί σοβαρά με τα σχετικά προγράμματα. Μήπως σήμερα πληρώνουμε την αλόγιστη διάλυση της Αναπτυξιακής Κυθήρων Α.Ε. (ΑΝ.ΚΥ.) και την αντικατάστασή της από ένα μέχρις στιγμής ανενεργό σχήμα της αρεσκείας της δημοτικής αρχής;
Το τόνισε εξάλλου για άλλη μια φορά ο Αντιπεριφερειάρχης στην ανοιχτή του επιστολή: «Θα πρέπει να υπάρχουν προτάσεις με ώριμες μελέτες και όχι επιθυμίες… Σας βεβαιώ - και κανένας δεν μπορεί να με διαψεύσει - ότι μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει, ούτε έχει κατατεθεί, καμία ώριμη μελέτη προς χρηματοδότηση που να αφορά τα Κύθηρα». Θα βάλουν επιτέλους μυαλό αυτοί που βαστάνε – για πόσο ακόμα καιρό; – τις τύχες του νησιού στα χέρια τους;
Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία
Δελτίο Τύπου, 20/1/2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου