Μεταφορά
μαθητών: τζίφος και η δεύτερη μελέτη,
χωρίς ουσιαστική λύση ο Δήμος
Ο
Δήμος Κυθήρων συγκάλεσε έκτακτο δημοτικό
συμβούλιο χθες βράδυ με μοναδικό θέμα
συζήτησης το προβλήματα που αντιμετωπίζονται
στην μεταφορά των μαθητών πρωτοβάθμιας
και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ως
γνωστόν, τουλάχιστον στους γονείς, η
έκτακτη παράταση που δόθηκε από τη
περιφέρεια στα υπάρχοντα συμβόλαια με
τους αυτοκινητιστές λήγει στις 28
Φεβρουαρίου. Από εκεί και πέρα, πρέπει
να συμφωνηθούν νέα συμβόλαια με τις
καινούργιες και οδυνηρότερες οικονομικές
συνθήκες. Η νέες όμως συμφωνίες δεν
είναι απλή υπόθεση, αφού προϋποθέτουν
εμπεριστατωμένη μελέτη και δημοσίευση
σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Η πρώτη μελέτη
του Δήμου θεωρήθηκε εντελώς ανεπαρκής,
κυρίως διότι δεν ζητήθηκε η συμμετοχή
των επαγγελματιών, και χρειάσθηκε να
συνταχθεί δεύτερη, στην οποία συμμετείχαν
πράγματι οι αυτοκινητιστές.
Δυστυχώς, με την συνήθη αλαζονεία της, η δημοτική αρχή αμέλησε να συμβουλευθεί και πάλι τους επαγγελματίες προτού δημοσιεύσει την εντέλει τροποποιημένη μελέτη, με αποτέλεσμα αυτή να συμπεριλαμβάνει για άλλη μία φορά σοβαρά λάθη. Ως εκ τούτου, και ο δεύτερος διαγωνισμός απέβη άγονος, αφού κανείς δεν έδειξε ενδιαφέρον. Έτσι λοιπόν ο Δήμος ήλθε χθες να ζητήσει από το δημοτικό συμβούλιο την έγκριση απόφασης σύμφωνα με την οποία η οικονομική επιτροπή θα προχωρήσει, λέει, σε «ανάθεση με διαπραγμάτευση» νέων αναδόχων, εξουσιοδοτώντας μάλιστα τον δήμαρχο «για τις περαιτέρω ενέργειες».
Η πρόταση συνάντησε την σθεναρά αντίδραση και των δύο παρατάξεων της αντιπολίτευσης, εν μέρει διότι η επαναδιαπραγμάτευση θα γινόταν «χωρίς τροποποίηση ουσιωδώς των όρων της διακήρυξης» (άρα, τι επαναδιαπραγμάτευση να γίνει;), και εν μέρει διότι ο Α’ αντιδήμαρχος αρνήθηκε με επιμονή να εξηγήσει τη μορφή θα έπαιρνε η διαπραγμάτευση και σε ποια βάση θα μπορούσε να εξελιχθεί.
Επιπλέον, παρά την παρουσία στην αίθουσα πολλών άμεσα ενδιαφερομένων αυτοκινητιστών, δεν κατέστη δυνατόν να επιτραπεί σε κάποιον από αυτούς να απαντήσει στα ερωτήματα των δημοτικών συμβούλων και να επεκταθεί γενικότερα στους λόγους της αποχής από τους διαγωνισμούς. Το μόνο που πρόφθασε να δηλώσει ο κ. Προγουλάκης ήταν η προειδοποίηση πως «δεν είναι δυνατόν να γίνει διαπραγμάτευση με το ανώτατο όριο της δεύτερης μελέτης».
Διέρρευσε όμως πως στις 18 Ιανουαρίου, οι αυτοκινητιστές είχαν υποβάλει γραπτή ένσταση προς την οικονομική επιτροπή, ζητώντας τη μη διενέργεια του διαγωνισμού εν όψει των πολλών παραλήψεων και λαθών της δεύτερης μελέτης. Η ένσταση απορρίφθηκε, χωρίς να δοθεί καμία εξήγηση και χωρίς να δικαιολογηθούν τα λάθη. Παραδόξως, η ουσιώδης αυτή πληροφορία δεν δόθηκε στους παρευρισκόμενους χθες συμβούλους, ούτε εισακούσθηκε η σχετική παράκληση του Βύρωνα Πρωτοψάλτη.
Επειδή όμως το θέμα είναι σοβαρότατο, και επειδή η κοινή γνώμη θα ζητήσει να μάθει ποια από τις δύο πλευρές, δήμος ή αυτοκινητιστές, επέδειξαν αδικαιολόγητη αδιαλλαξία, η Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία ζήτησε από τη δεύτερη αντίγραφο της ένστασης, πράγμα που έκανε με προθυμία ο κ. Παναγιώτης Δρακάκης. Από το έγγραφο αυτό προκύπτει ξεκάθαρα ότι οι αυτοκινητιστές έχουν τουλάχιστον δίκιο σε ότι αφορά την ανεπάρκεια της δεύτερης μελέτης. Θα αναφέρουμε δύο μόνον από τα σημαντικά λάθη που καταλογίζει η ένσταση. Πρώτον, στιγματίζεται το γεγονός ότι «η τιμή καύσιμου που χρησιμοποιήθηκε από τον μελετητή είναι 1,5 ευρώ ανά λίτρο, προφανώς τιμή Αθηνών, ενώ στα Κύθηρα, η μέση τιμή καυσίμου σήμερα είναι 1,68 ανά λίτρο». Δεύτερον, το ότι «σε ίδιες οικιστικές αποστάσεις του πίνακα, ο αριθμός των χιλιομέτρων όχι μόνο δεν συμφωνεί αλλά παρουσιάζεται έως και διπλάσιος» (δηλαδή, η απόσταση από το σημείο Α στο σημείο Β, αλλού εμφανίζεται να είναι 10 χμ, και αλλού 20 χμ!).
Το τι μέλει γενέσθαι τώρα, εφόσον η περιφέρεια δεν εγκρίνει νέα παράταση, είναι εξαιρετικά προβληματικό, τη στιγμή που η εκπόνηση νέας μελέτης (της τρίτης!) θα απαιτήσει έως και δύο μήνες από σήμερα. Από την άλλη μεριά, η επαναδιαπραγμάτευση με τους όρους που θέτει η δημοτική αρχή είναι αμφίβολο εάν θα φέρει τελικά αποτέλεσμα. Καλύτερη ίσως λύση, εκεί που έφθασαν τα πράγματα, θα ήταν να δρομολογηθεί άμεσα νέα μελέτη, με τη συμμετοχή των επαγγελματιών, και με παράλληλη αίτηση του δήμου προς την περιφέρεια για περαιτέρω παράταση μέχρις ότου να συμπληρωθεί η μελέτη, δηλαδή για ακόμα 5-6 εβδομάδες. Από εκεί και πέρα, ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του – τουλάχιστον όμως, με σωστές προδιαγραφές.
Δυστυχώς, με την συνήθη αλαζονεία της, η δημοτική αρχή αμέλησε να συμβουλευθεί και πάλι τους επαγγελματίες προτού δημοσιεύσει την εντέλει τροποποιημένη μελέτη, με αποτέλεσμα αυτή να συμπεριλαμβάνει για άλλη μία φορά σοβαρά λάθη. Ως εκ τούτου, και ο δεύτερος διαγωνισμός απέβη άγονος, αφού κανείς δεν έδειξε ενδιαφέρον. Έτσι λοιπόν ο Δήμος ήλθε χθες να ζητήσει από το δημοτικό συμβούλιο την έγκριση απόφασης σύμφωνα με την οποία η οικονομική επιτροπή θα προχωρήσει, λέει, σε «ανάθεση με διαπραγμάτευση» νέων αναδόχων, εξουσιοδοτώντας μάλιστα τον δήμαρχο «για τις περαιτέρω ενέργειες».
Η πρόταση συνάντησε την σθεναρά αντίδραση και των δύο παρατάξεων της αντιπολίτευσης, εν μέρει διότι η επαναδιαπραγμάτευση θα γινόταν «χωρίς τροποποίηση ουσιωδώς των όρων της διακήρυξης» (άρα, τι επαναδιαπραγμάτευση να γίνει;), και εν μέρει διότι ο Α’ αντιδήμαρχος αρνήθηκε με επιμονή να εξηγήσει τη μορφή θα έπαιρνε η διαπραγμάτευση και σε ποια βάση θα μπορούσε να εξελιχθεί.
Επιπλέον, παρά την παρουσία στην αίθουσα πολλών άμεσα ενδιαφερομένων αυτοκινητιστών, δεν κατέστη δυνατόν να επιτραπεί σε κάποιον από αυτούς να απαντήσει στα ερωτήματα των δημοτικών συμβούλων και να επεκταθεί γενικότερα στους λόγους της αποχής από τους διαγωνισμούς. Το μόνο που πρόφθασε να δηλώσει ο κ. Προγουλάκης ήταν η προειδοποίηση πως «δεν είναι δυνατόν να γίνει διαπραγμάτευση με το ανώτατο όριο της δεύτερης μελέτης».
Διέρρευσε όμως πως στις 18 Ιανουαρίου, οι αυτοκινητιστές είχαν υποβάλει γραπτή ένσταση προς την οικονομική επιτροπή, ζητώντας τη μη διενέργεια του διαγωνισμού εν όψει των πολλών παραλήψεων και λαθών της δεύτερης μελέτης. Η ένσταση απορρίφθηκε, χωρίς να δοθεί καμία εξήγηση και χωρίς να δικαιολογηθούν τα λάθη. Παραδόξως, η ουσιώδης αυτή πληροφορία δεν δόθηκε στους παρευρισκόμενους χθες συμβούλους, ούτε εισακούσθηκε η σχετική παράκληση του Βύρωνα Πρωτοψάλτη.
Επειδή όμως το θέμα είναι σοβαρότατο, και επειδή η κοινή γνώμη θα ζητήσει να μάθει ποια από τις δύο πλευρές, δήμος ή αυτοκινητιστές, επέδειξαν αδικαιολόγητη αδιαλλαξία, η Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία ζήτησε από τη δεύτερη αντίγραφο της ένστασης, πράγμα που έκανε με προθυμία ο κ. Παναγιώτης Δρακάκης. Από το έγγραφο αυτό προκύπτει ξεκάθαρα ότι οι αυτοκινητιστές έχουν τουλάχιστον δίκιο σε ότι αφορά την ανεπάρκεια της δεύτερης μελέτης. Θα αναφέρουμε δύο μόνον από τα σημαντικά λάθη που καταλογίζει η ένσταση. Πρώτον, στιγματίζεται το γεγονός ότι «η τιμή καύσιμου που χρησιμοποιήθηκε από τον μελετητή είναι 1,5 ευρώ ανά λίτρο, προφανώς τιμή Αθηνών, ενώ στα Κύθηρα, η μέση τιμή καυσίμου σήμερα είναι 1,68 ανά λίτρο». Δεύτερον, το ότι «σε ίδιες οικιστικές αποστάσεις του πίνακα, ο αριθμός των χιλιομέτρων όχι μόνο δεν συμφωνεί αλλά παρουσιάζεται έως και διπλάσιος» (δηλαδή, η απόσταση από το σημείο Α στο σημείο Β, αλλού εμφανίζεται να είναι 10 χμ, και αλλού 20 χμ!).
Το τι μέλει γενέσθαι τώρα, εφόσον η περιφέρεια δεν εγκρίνει νέα παράταση, είναι εξαιρετικά προβληματικό, τη στιγμή που η εκπόνηση νέας μελέτης (της τρίτης!) θα απαιτήσει έως και δύο μήνες από σήμερα. Από την άλλη μεριά, η επαναδιαπραγμάτευση με τους όρους που θέτει η δημοτική αρχή είναι αμφίβολο εάν θα φέρει τελικά αποτέλεσμα. Καλύτερη ίσως λύση, εκεί που έφθασαν τα πράγματα, θα ήταν να δρομολογηθεί άμεσα νέα μελέτη, με τη συμμετοχή των επαγγελματιών, και με παράλληλη αίτηση του δήμου προς την περιφέρεια για περαιτέρω παράταση μέχρις ότου να συμπληρωθεί η μελέτη, δηλαδή για ακόμα 5-6 εβδομάδες. Από εκεί και πέρα, ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του – τουλάχιστον όμως, με σωστές προδιαγραφές.
Κυθηραϊκή
Πρωτοβουλία
Δελτίο Τύπου, 1/2/2012
Δελτίο Τύπου, 1/2/2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου