Σάββατο, 1 Αυγούστου 2020

ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ 1η ΆΦΙΞΗ ΠΤΗΣΗΣ ΤΣΑΡΤΕΡ ΓΙΑ ΤΟ 2020

Την Πέμπτη 30 Ιουλίου 2020 είχαμε την άφιξη της 1ης πτήσης Charter της αεροπορικής εταιρείας Transavia, από την πρωτεύουσα της Ολλανδίας Άμστερνταμ, στο αεροδρόμιο του νησιού μας.
Αντί της αρχικά προγραμματισμένης πτήσης της αεροπορικής εταιρείας Transavia για την 23 Απριλίου 2020, αυτή πραγματοποιήθηκε την 30 Ιουλίου, λόγω της πανδημίας του Covid 19 και σαν συνεπακόλουθο της απαγόρευσης των πτήσεων.
Ο Αερολιμένας προετοιμάσθηκε για την όσο το δυνατόν καλύτερη υποδοχή της 1ης πτήσης από το Άμστερνταμ, με σημαιοστολισμό και δημιουργία «πύλης νερού», όπως έχει καθιερωθεί από το καλοκαίρι του 2018 στις πρώτες αφίξεις πτήσεων charter.

Οι χώροι του κλιματιζόμενοι απόλυτα ικανοποιητικά και με τα νέα Σ.Ο.Α.Π. (Συστήματα Οπτικών Αγγελιών Πτήσεων) να πληροφορούν σωστά τους επιβάτες των πτήσεων, αφικνούμενους και αναχωρούντες.

Επίσης αναρτήθηκε στην είσοδο της αίθουσας αφίξεων ειδικό πανό (banner) της Πολιτικής Προστασίας και της Υ.Π.Α., σε τρείς γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά & Γερμανικά) με ευχές για καλές διακοπές, αλλά & πληροφορίες και υποδείξεις για ασφαλείς διακοπές.

Το αεροσκάφος πέρασε κάτω από «πύλη νερού» που δημιούργησαν τα δύο Πυροσβεστικά Οχήματα Αεροδρομίου της Υ.Π.Α., κατόπιν συνεννόησης με την αεροπορική εταιρεία και τον κυβερνήτη του αεροσκάφους. Συνολικά αφίχθησαν 38 επιβάτες, (πελάτες του Ross Holidays) οι οποίοι βάσει του κωδικού PLF (Passenger Locator Form) ελέχθησαν με μοριακό test.




Η Πολιτική Προστασία φρόντισε ώστε με μισθωμένο αεροσκάφος να αποστείλει έγκαιρα, στις 09:00 της ίδιας ημέρας (άφιξη της πτήσης από Ολλανδία 10:30) έμπειρο νοσηλευτικό προσωπικό (δύο νοσηλεύτριες μία από το Πολεμικό Ναυτικό και μία από την Πολεμική Αεροπορία) οι οποίες διενήργησαν τους ελέγχους, με επαγγελματισμό και ευγένεια, χωρίς να καθυστερήσουν τους επιβάτες. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο 15 λεπτά μετά την παραλαβή των αποσκευών τους, αποχώρησαν όλοι η επιβάτες με το λεωφορείο για τα καταλύματα τους. Ας σημειωθεί αμέριστη υπήρξε η βοήθεια που δεχθήκαμε από τον κ. Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κυθήρων, με την άμεση αποστολή ιατρικών παρελκομένων, για την άρτια οργάνωση της διενέργειας των tests.

Τους επιβάτες υποδέχθηκαν στην αίθουσα αφίξεων ο Αερολιμενάρχης, ο Διοικητής του Πυροσβεστικού κλιμακίου Κυθήρων, και ο επικεφαλής του Αστυνομικού Σταθμού Ποταμού, μοιράζοντας ο μεν πρώτος ενημερωτικά φυλλάδια του Δήμου στα Ολλανδικά, ο Διοικητής του Πυροσβεστικού κλιμακίου ενημερωτικά έντυπα όμοια με το πανό (μικρογραφίες) και ο επικεφαλής του Αστυνομικού Σταθμού Ποταμού με μία από τις νοσηλεύτριες, διενήργησαν έλεγχο στα PLF των επιβατών. Ο Αερολιμενάρχης ζήτησε την κατανόηση των επιβατών για την μικρή καθυστέρηση, λόγω του test. Οι επιβάτες δεν δυσανασχέτησαν καθόλου, αντίθετα δήλωσαν ότι κατανοούν απόλυτα ότι ο έλεγχος αφορά την υγεία τους, αλλά και την υγεία των κατοίκων των Κυθήρων.

Η πτήση αναχώρησε στις 11:30, με τους επιβάτες που παρέμεναν στο αεροσκάφος και 6 επιβάτες του Ross Holidays που είχαν έλθει στα Κύθηρα μεμονωμένοι από Ολλανδία, με πτήση εσωτερικού από Αθήνα, με ενδιάμεσο προορισμό την  Καλαμάτα και τελικό προορισμό το Άμστερνταμ.


Μετά την προγραμματισμένη απογευματινή πτήση της Olympic Air, ο Αερολιμένας απολυμάνθηκε σχολαστικά. Συγκεκριμένα όλοι οι χώροι του, αίθουσες διακίνησης επιβατών, τα γραφεία της Υ.Π.Α. και της εταιρείας επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών Sky Serv, καθώς και οι τουαλέτες. Η απολύμανση, η οποία θα επαναλαμβάνεται περιοδικά και οπωσδήποτε αμέσως μετά τη άφιξη της πτήσης charter, πραγματοποιήθηκε με την χρήση εγκεκριμένου από τον Ε.Ο.Φ. σκευάσματος διοξειδίου του χλωρίου (CLO2), ενδεδειγμένο απολυμαντικό, αδειοδοτημένο και προτεινόμενο από την ΙΑΤΑ (Διεθνή Ένωση Αερομεταφορέων) για απολύμανση αεροσκαφών και αεροδρομίων για τον Covid 19. Η εφαρμογή έγινε με δύο νεφελοποιητές, παρουσία του κατά νόμον υπεύθυνου επιστήμονα κ. Η. Βελισσάρη χημικού.




Πρέπει να τονιστεί ότι η απολύμανση στους χώρους του Αεροσταθμού είναι καθημερινή υπόθεση, με τις αυστηρές οδηγίες που έχουν δοθεί στην εταιρεία καθαρισμού για χρήση χλωρίνης στον καθαρισμό των δαπέδων και ιδιαίτερα των σημείων επαφής των χεριών των διερχομένων, όπως επιφάνειες που οι επιβάτες ακουμπούν τα προσωπικά τους έντυπα στα σημεία ελέγχου (check in counters), πόμολα θυρών, βρύσες, σαπουνοθήκες, πλήκτρα δοχείων πλύσης WC.

Θα ήταν παράληψη να μην επισημανθεί ότι η εξαιρετική παροχή υπηρεσιών, αλλά και η πολύ καλή κατάσταση των εγκαταστάσεων του Αεροσταθμού, οφείλεται τόσο στην φιλότιμη προσπάθεια που καταβάλουν οι λιγοστοί υπάλληλοι της Υ.Π.Α., πέντε τον αριθμό, έξι με τον συνάδελφο του Πύργου Ελέγχου, παρά τις πολύ περιορισμένες πιστώσεις, όσο και οι τέσσερεις υπάλληλοι της εταιρείας επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών Sky Serv, που υπερβάλουν εαυτόν, υπό την καθοδήγηση της προϊσταμένης τους, χωρίς την προσθήκη εποχικού προσωπικού.

Ευχόμαστε καλή αρχή και καλύτερη συνέχεια στις επόμενες πτήσεις της  Transavia και του Ross Holidays, γιατί έτσι τα Κύθηρα έχουν ανοιχτή μια πόρτα απευθείας με μια χώρα της Ε.Ε., γεγονός που δημιουργεί θετικό κλίμα για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι, πάντοτε με σταθερή προτεραιότητα την ΥΓΕΙΑ, τόσο των κατοίκων του νησιού, όσο και των επισκεπτών του.


Σταύρος Ι. Παϊζάνος

Α ε ρ ο λ ι μ ε ν ά ρ χ η ς

ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΚΥΘΗΡΩΝ

«ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ ΩΝΑΣΗΣ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου