Με έκδηλη αγωνία
παρακολουθούμε τις τελευταίες εξελίξεις πάνω στο ζήτημα της επικινδυνότητας της
Γέφυρας που συνδέει το Λιμάνι του νησιού μας με την ενδοχώρα.
Μετά το τελευταίο
μάλιστα δημοσίευμα της εφημερίδας ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ του έγκριτου Δημοσιογράφου και Συγγραφέα κ.
Μανόλη Καλλίγερου, δεν σας κρύβω την οργή που αισθάνθηκα, για την εξέλιξη αυτού
του θέματος, γιατί.. όλοι γνώριζαν αλλά κανείς δεν ενεργούσε για ένα τόσο
σοβαρό πρόβλημα. Και αυτός ο κάποιος που
θα έπρεπε βέβαια να ενεργήσει έγκαιρα πριν μερικά χρόνια, δεν ήταν άλλος από το
Δήμο Κυθήρων. Ο Σύλλογος μας έχει θίξει επανειλημένα το θέμα αυτό, χωρίς βέβαια ούτε τις τεχνικές γνώσεις να
διαθέτουμε, ούτε μαντικές ικανότητες να έχουμε. Μας τρόμαζε όμως η πιθανότητα
να συμβεί κάτι κακό, ιδιαίτερα και εξ αιτίας αυτών που ακούγαμε για κακοτεχνίες
και…. λαμογιές στο κατασκευαστικό μέρος. Αλήθεια μόνο εμείς το ακούγαμε; Αλήθεια τότε δεν υπήρχαν υπεύθυνοι; Δεν
υπάρχουν ευθύνες; Αυτό το γεγονός και
μόνο δεν έπρεπε να είχε σημάνει
διαχρονικό συναγερμό στη δημοτική αρχή του νησιού ώστε να προβαίνει σε
τακτικούς ελέγχους, όταν ιδιαίτερα είχε
σαφείς ενδείξεις; Δυστυχώς
την δικαιολογημένη, όπως αποδείχθηκε ανησυχία
μας, επέτεινε η ανυπαρξία ελέγχου και η στοιχειώδης συντήρηση ενός έργου μεγάλης βαρύτητας και σημασίας για όλο το νησί, παρά τις δυσάρεστες ενδείξεις…. Και τα χρόνια
περνούσαν.. ανέμελα και η ζημιά μέρα με τη μέρα μεγάλωνε…. μέχρι που χτύπησε
κόκκινος συναγερμός. Επειδή
για το θέμα αυτό θέλαμε να έχουμε
ξεκάθαρη άποψη απευθυνθήκαμε στο Δήμο
Κυθήρων ζητώντας τη σχετική αλληλογραφία που υπάρχει και στον οποίο υπήρχε και υπάρχει η ευθύνη αλλά και αρμοδιότητα επιλυσής του. Ο
κίνδυνος να αποκοπεί το νησί από το κύριο λιμάνι του είναι τεράστιος, όπως
επίσης και ο κίνδυνος να υποστεί το Διακόφτι μια τεράστια τουριστική απομόνωση
και οικονομική υποβάθμιση στην περίπτωση ενός τέτοιου συμβάντος. Με βάση τα
έγγραφα αυτά κάνουμε κρίσεις και σχόλια και ουδόλως για να εμπλακούμε σε
πολιτικές αντιπαραθέσεις. Άλλωστε τα έγγραφα είναι αδιάψευστοι μάρτυρες της
ολιγωρίας όσων όφειλαν εκ της θέσεως και ιδιότητος τους-δηλαδή
της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής- τουλάχιστον να έχουν ενεργήσει εγκαίρως,
ιδιαίτερα όταν το συγκεκριμένο θέμα ,μεταξύ των άλλων άπτεται ζητημάτων ασφάλειας των πολιτών. Με
βάση αυτό το σκεπτικό παραθέτουμε τα συμβάντα. Αρχικά η Εφημερίδα ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ το 2012 (φ. 273
σελ. 16) αποκαλύπτει πρώτη τα στατικά προβλήματα της γέφυρας στο Διακόφτι και
ακολουθεί νέο δημοσίευμα της εφημερίδας το 2013. Η μόνη άμεση επίσημη αντίδραση
έρχεται πρώτα από την Εγχώριο Περιουσία -
τότε πρόεδρός της ήταν ο νυν Δήμαρχος κ.
Ευστράτιος Χαρχαλάκης με κατεπείγον έγγραφό του (αρ. πρωτοκόλλου
Ε.16/12/189/20-06-2013) προς τον τότε Αντιπεριφερειάρχη κ. Κατσικάρη και τον
Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Καλογερόπουλο ζητεί διερεύνηση της υπόθεσης
και εξακρίβωση της αλήθειας. Το έγγραφο αυτό δυστυχώς δεν απαντήθηκε ποτέ. Ο Δήμος στη συνέχεια δια του αρμοδίου Αντιδημάρχου ζητά Τεχνική Έκθεση για το ζήτημα, η οποία
συντάσσεται στις 16 Ιουλίου 2013 από τον Πολιτικό Μηχανικό κ. Σταύρο Βεϊόγλου,
Προϊστάμενο του Τμήματος Τεχνικής Υποστήριξης Νησιωτικών Δήμων της Περιφέρειας
Νήσων, και αποστέλλεται επισήμως στο Δήμο Κυθήρων με διαβιβαστικό έγγραφο της
17 Ιουλίου 2013 και αριθμό πρωτοκόλλου 135436. Στο έγγραφο αυτό, που όπως
φαίνεται είναι και το καθοριστικό, γίνεται λόγος για ζημιές στο στατικό φορέα
της γέφυρας και ζητείται από το Δήμο Κυθήρων η εκπόνηση της στατικής μελέτης
αποκατάστασης προκειμένου να προωθηθεί η χρηματοδότηση του έργου. Στην Έκθεση
Αυτοψίας του Μηχανικού κ. Βεϊόγλου αναφέρεται ότι "έχει αποδιοργανωθεί το
σκυρόδεμα, έχει αποκολληθεί ο φλοιός στο κάτω μέρος των πλακών και ο οπλισμός
που έχει εμφανιστεί είναι έντονα οξειδωμένος με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί και
το εμβαδόν της διατομής του. Η στατική επάρκεια της γέφυρας έχει μειωθεί
σημαντικά. Η οξείδωση του οπλισμού επιδεινώνεται ραγδαία". Αδιευκρίνιστο
παραμένει αν η τότε Δημοτική Αρχή, τουλάχιστον ενημέρωσε ως όφειλε την Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας που
υπάγεται το Διακόφτι και εκφράζουμε αυτή την απορία διότι ο Σύλλογος μας ουδεμία ενημέρωση είχε και από
πουθενά. Η τότε Δημοτική Αρχή όφειλε, κατά τη γνώμη μας, να προχωρήσει
κατεπειγόντως και με απόλυτη
προτεραιότητα στην ανάθεση σύνταξης της μελέτης στατικής αποκατάστασης της
γέφυρας που ζητούσε η περιφέρεια. Σε κάθε περίπτωση το θέμα παρέμεινε στάσιμο. Το θέτω ξανά και εγώ
μετ`επιτάσεως σε συνάντηση με τον
αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη στο Δημαρχείο,πριν
λίγους μήνες, ενώ ο Δήμος έχει πλέον κατατάξει το θέμα σε ύψιστη
προτεραιότητα. Ακολουθεί αυτοψία και έγγραφο του Αντιπεριφερειάρχη κ. Χατζηπέρου (αρ. πρωτ.
37724/664/03-03-2016) με τίτλο "Επικινδυνότητα Γέφυρας στον Λιμένα
Διακοφτίου" και διαβιβάζεται στο
Δήμο Κυθήρων σχετικό έγγραφο των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας όπου αναφέρεται
επί λέξει ότι "στην γέφυρα που συνδέει τα Κύθηρα με την νησίδα Μακρυκύθηρα
στον λιμένα του Διακοφτίου, οι βλάβες του φέροντα οργανισμού της γέφυρας έχουν
επιδεινωθεί σε πολύ επικίνδυνο βαθμό" και γίνεται υπενθύμιση των εγγράφων
του 2013 προς τη τότε Δημοτική Αρχή. Σε εμάς πάντως, παραμένουν πολλά
αναπάντητα ερωτήματα. Γιατί τέτοια καθυστέρηση; Γιατί τόση αδράνεια; Mιλάμε
για την πρώτη υποδομή του νησιού. ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ! Ως Επαγγελματίες που ζούμε και δραστηριοποιούμαστε στο Διακόφτι και ως
Έλληνες πολίτες, ζητούμε από την παρούσα Δημοτική και Περιφερειακή αρχή το
αυτονόητο: ΝΑ ΕΠΙΤΕΛΕΣΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ
ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΛΑΘΗ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ.
Να ανατεθεί άμεσα η
στατική μελέτη, από το Δήμο με κατεπείγουσες διαδικασίες και χωρίς
γραφειοκρατικές καθυστερήσεις ή να γίνει πάραυτα από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας και να προχωρήσει χωρίς καμία πλέον
καθυστέρηση η αποκατάσταση των ζημιών. Οποιαδήποτε άλλη ολιγωρία μπορεί να
αποδειχθεί μοιραία και εγκληματική. Εμείς πάντως δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα
τα χέρια.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου