Τα Κύθηρα εντάσσονται στις προβληματικές περιοχές κατηγορίας Α΄ σύμφωνα με την Υ.Α ΔΙΔΑΔ/Φ.50/265/29847/ 11 Νοεμβρίου 1992 (ΦΕΚ Β’ 667), προκειμένου να εφαρμοστούν μέτρα στήριξης αυτών των περιοχών.
Όμως, προκύπτει από την ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας / Γενική Διεύθυνση Αερομεταφορών που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2020/C29/05), με ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, στα δρομολόγια παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε τακτικές αεροπορικές γραμμές, δεν συμπεριλαμβάνεται η σύνδεση των Κυθήρων.
Περιλαμβάνονται μόνο 12 άγονες γραμμές (Αθήνα - Σκιάθος, Αθήνα - Ικαρία, Αθήνα - Σύρος, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα - Κάλυμνος, Αθήνα - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη - Χίος, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος και Ρόδος - Καστελόριζο), οι οποίες θα ανατεθούν από την 1η Οκτωβρίου 2020.
Η πρόταση του αρμόδιου Υπουργείου, για την αφαίρεση της γραμμής των Κυθήρων από τις άγονες επιδοτούμενες, έχει προκαλέσει την ανησυχία των κατοίκων, των επιχειρήσεων, των επαγγελματιών, της τοπικής κοινωνίας.
Η Δημοτική Αρχή με την αρ. πρωτ. 83/10-01-2020 επιστολή, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τονίζει,
«η διαφαινόμενη πρόταση του Υπουργείου για αφαίρεση της γραμμής των Κυθήρων από τις άγονες επιδοτούμενες γραμμές είναι καταστροφική και δεν θα τη δεχθούμε.
Είναι δεδομένο ότι ειδικά για τη δύσκολη χειμερινή περίοδο δεν θα υπάρχουν πτήσεις από – προς Κύθηρα ή θα υπάρχουν ελάχιστες και αυτό θα οδηγήσει το νησί μας σε μαρασμό. Σε μια περίοδο που η Κυβέρνηση διατρανώνει την θέλησή της να υποστηρίξει τη νησιωτική Ελλάδα, είναι αδιανόητο να μην συμπεριλαμβάνονται τα Κύθηρα στις άγονες αεροπορικές γραμμές».
Επίσης, η Δημοτική Κίνηση «ΚΥΘΗΡΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΔΩ» στο από 31/01/2020 Δελτίο Τύπου, διαμαρτύρονται για τη νέα προκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς και για την ελλιπή ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου, για το θέμα της εξαίρεσης της αεροπορικής γραμμής των Κυθήρων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2015, βουλευτής της Ν.Δ. μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (Ερώτηση αρ.πρωτ.1134/26-3-2015), ζητούσε -δικαίως θα λέγαμε εμείς- μέχρι και την επέκταση της αεροπορικής σύνδεσης δημόσιας υπηρεσίας «Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα» έως τα Κύθηρα, χαρακτηρίζοντας την επέκταση «ζήτημα κρίσιμης σημασίας για την εμπορική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού».
Επειδή, τα προγράμματα παροχής δημόσιας υπηρεσίας (Αεροπορικά – Ακτοπλοϊκά), εφαρμόζονται για την άρση απομόνωσης περιοχών, κυρίως νησιωτικών, ως εργαλείο για τη στήριξη και την οικονομική, τουριστική ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας, κατ’ επιταγή μάλιστα του άρθρου 101 παρ.4 του Συντάγματος που ρητά αναγράφει «Ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους».
Επειδή, η πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες μεταφορών αποτελεί δημόσιο αγαθό και δικαίωμα, δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποτάσσεται στη λογική της ανάλυσης κόστους – ωφέλειας.
Επειδή, επί Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες αεροπορικές γραμμές αφορούσε 28 περιοχές συμπεριλαμβανομένης της γραμμής των Κυθήρων,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο στην Ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών όπως αυτή δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν συμπεριλαμβάνονται τα Κύθηρα στις άγονες αεροπορικές γραμμές;
2. Πότε σκοπεύετε να ανταποκριθείτε, ως έχετε υποχρέωση στο δίκαιο επείγον αίτημα των κατοίκων και της Δημοτικής Αρχής προκειμένου να ενταχθούν τα Κύθηρα στα σχετικά δρομολόγια της νέας Προκήρυξης διαγωνισμού που θα εκδοθεί από το Υπουργείο;
Όμως, προκύπτει από την ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας / Γενική Διεύθυνση Αερομεταφορών που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2020/C29/05), με ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, στα δρομολόγια παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε τακτικές αεροπορικές γραμμές, δεν συμπεριλαμβάνεται η σύνδεση των Κυθήρων.
Περιλαμβάνονται μόνο 12 άγονες γραμμές (Αθήνα - Σκιάθος, Αθήνα - Ικαρία, Αθήνα - Σύρος, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα - Κάλυμνος, Αθήνα - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη - Χίος, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος και Ρόδος - Καστελόριζο), οι οποίες θα ανατεθούν από την 1η Οκτωβρίου 2020.
Η πρόταση του αρμόδιου Υπουργείου, για την αφαίρεση της γραμμής των Κυθήρων από τις άγονες επιδοτούμενες, έχει προκαλέσει την ανησυχία των κατοίκων, των επιχειρήσεων, των επαγγελματιών, της τοπικής κοινωνίας.
Η Δημοτική Αρχή με την αρ. πρωτ. 83/10-01-2020 επιστολή, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τονίζει,
«η διαφαινόμενη πρόταση του Υπουργείου για αφαίρεση της γραμμής των Κυθήρων από τις άγονες επιδοτούμενες γραμμές είναι καταστροφική και δεν θα τη δεχθούμε.
Είναι δεδομένο ότι ειδικά για τη δύσκολη χειμερινή περίοδο δεν θα υπάρχουν πτήσεις από – προς Κύθηρα ή θα υπάρχουν ελάχιστες και αυτό θα οδηγήσει το νησί μας σε μαρασμό. Σε μια περίοδο που η Κυβέρνηση διατρανώνει την θέλησή της να υποστηρίξει τη νησιωτική Ελλάδα, είναι αδιανόητο να μην συμπεριλαμβάνονται τα Κύθηρα στις άγονες αεροπορικές γραμμές».
Επίσης, η Δημοτική Κίνηση «ΚΥΘΗΡΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΔΩ» στο από 31/01/2020 Δελτίο Τύπου, διαμαρτύρονται για τη νέα προκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς και για την ελλιπή ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου, για το θέμα της εξαίρεσης της αεροπορικής γραμμής των Κυθήρων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2015, βουλευτής της Ν.Δ. μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (Ερώτηση αρ.πρωτ.1134/26-3-2015), ζητούσε -δικαίως θα λέγαμε εμείς- μέχρι και την επέκταση της αεροπορικής σύνδεσης δημόσιας υπηρεσίας «Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα» έως τα Κύθηρα, χαρακτηρίζοντας την επέκταση «ζήτημα κρίσιμης σημασίας για την εμπορική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού».
Επειδή, τα προγράμματα παροχής δημόσιας υπηρεσίας (Αεροπορικά – Ακτοπλοϊκά), εφαρμόζονται για την άρση απομόνωσης περιοχών, κυρίως νησιωτικών, ως εργαλείο για τη στήριξη και την οικονομική, τουριστική ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας, κατ’ επιταγή μάλιστα του άρθρου 101 παρ.4 του Συντάγματος που ρητά αναγράφει «Ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους».
Επειδή, η πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες μεταφορών αποτελεί δημόσιο αγαθό και δικαίωμα, δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποτάσσεται στη λογική της ανάλυσης κόστους – ωφέλειας.
Επειδή, επί Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες αεροπορικές γραμμές αφορούσε 28 περιοχές συμπεριλαμβανομένης της γραμμής των Κυθήρων,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο στην Ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών όπως αυτή δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν συμπεριλαμβάνονται τα Κύθηρα στις άγονες αεροπορικές γραμμές;
2. Πότε σκοπεύετε να ανταποκριθείτε, ως έχετε υποχρέωση στο δίκαιο επείγον αίτημα των κατοίκων και της Δημοτικής Αρχής προκειμένου να ενταχθούν τα Κύθηρα στα σχετικά δρομολόγια της νέας Προκήρυξης διαγωνισμού που θα εκδοθεί από το Υπουργείο;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Δρίτσας Θοδωρής
Δρίτσας Θοδωρής
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αραχωβίτης Γ. Σταύρος
Βαρεμένος Γιώργος
Γκιόλας Γιάννης
Ηγουμενίδης Νίκος
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μωραϊτης Αθανάσιος (Θάνος)
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σκουρλέτης Πάνος
Σπίρτζης Χρήστος
Τζούφη Μερόπη
Φίλης Νίκος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Τσίπρας Γεώργιος
Πηγή: syriza.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου