Το ημερολόγιο γράφει 7 Φεβρουαρίου 2020 και οι μόνιμοι κάτοικοι των Κυθήρων βιώνουμε γι' ακόμη μια χρονιά, τον δίμηνο σχεδόν ολοκληρωτικό αποκλεισμό μας από την Πελοπόννησο, λόγω της νόμιμης ακινησίας του πλοίου από τη Νεάπολη, ενώ το ένα επιδοτούμενο εβδομαδιαίο δρομολόγιο για Γύθειο, σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί ούτε την εμπορική κίνηση του νησιού, ούτε τις μετακινήσεις των κατοίκων, ούτε φυσικά στον ψυχολογικό τομέα των νησιωτών.
Σε πολιτικό επίπεδο ακούμε τις κυβερνήσεις να μιλούν για νησιωτικότητα αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουμε δει να αλλάζει κάτι ουσιαστικά προς το καλύτερο για τους νησιώτες, πέραν της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου, που όντως βοήθησε σε έναν βαθμό. Ακόμα και ο πακτωλός των εκατομμύριων των επιδοτήσεων που δίνονται κάθε χρόνο για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, μεγάλο μέρος τους πάνε σε βαπόρια μεγάλης ηλικίας, που δεν προσφέρουν τίποτα στον επιβάτη, μικρά σε μέγεθος για τις γραμμές που εξυπηρετούν και για τα πελάγη που ταξιδεύουν...
Οι εταιρείες από την πλευρά τους ''κοίτανε'' τις επιδοτήσεις, ενώ οι νησιώτες κι εν προκειμένω οι Κυθήριοι και οι Αντικυθήριοι, επειδή έχουμε βιώσει τα χειρότερα παλαιότερα, λέμε κι ευχαριστώ που βρέθηκε μια εταιρεία και τηρεί με συνέπεια τις συμβατικές της υποχρεώσεις.
Το χειρότερο όμως είναι οτι οι Κυθήριοι πριν κάποια χρόνια ''βάλαμε πλάτη'' και δεχτήκαμε η ζωτικής σημασίας σύνδεση με το Γύθειο να περιοριστεί σε ένα μόνο δρομολόγιο την εβδομάδα, για να κρατηθεί η μη επιδοτούμενη (θα έπρεπε να υπάρχει επιδότηση και γι' αυτή) σύνδεση με τη Νεάπολη, καθώς οι γραμμές εκτελούνταν από βαπόρια δοφορετικών εταιρειών τότε. Έφτασε όμως η στιγμή που οι μόνιμοι κάτοικοι πρέπει να διεκδικήσουμε από το ΥΕΝ, τα δρομολόγια που εξυπηρετούν τα νησιά μας κι εμάς τους ίδιους.
Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ κάθε χρόνο δυο μήνες να μην υπάρχει σύνδεση με τη Νεάπολη ή τουλάχιστον αυτό το διάστημα που το πλοίο από τη Νεάπολη εκτελεί την ετήσια ακινησία του, τα δρομολόγια από και προς το Γύθειο να μην αυξάνονται σε εβδομαδιαίο επίπεδο.
Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ που το ΥΕΝ δεν είχε προβλέψει σαν κριτήριο επιλεξιμότητας, το πλοιο αντικατάστασης στις παλαιότερες συμβάσεις, αλλά ελπίζουμε στις νέες που θα υπογραφούν, να υπάρχει αυτή την πρόβλεψη.
Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ και υποκριτικό να βλέπουμε διάφορα σχόλια κυρίως στα social media σχετικά με τα δρομολόγια και τις αφίξεις του Καλοκαιριού και για το Χειμώνα να μην ενδιαφέρεται κανείς... Τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα δεν υπάρχουν μονο 4 μήνες το χρόνο, πρέπει να το καταλάβουν όλοι αυτό.
Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ που το πλάνο δρομολογίων είναι μόνο μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου και μετά υπάρχει σκοτάδι, σχετικά με την περιφερειακή ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων.
Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ επίσης που ακόμα ένα τριήμερο (της καθαροδευτέρας) θα πάει χαμένο εμπορικά για τα νησιά μας, λόγω των δρομολογίων που έχουν ανακοινωθεί.
Είναι πολλά που θα μπορούσα να γράψω ακόμα αλλά προς το παρόν βάζω μια άνω τελεία και για επίλογο θα χτυπήσω ένα καμπανάκι προς όλους τους αρμοδίους, καθώς είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο αν δεν αλλάξει κάτι το επόμενο διάστημα και το τονίζω αυτό, από 1 εως 13 Μαρτίου τα νησιά μας να μείνουν χωρίς καθόλου ακτοπλοϊκή σύνδεση...
Παναγιώτης Μπαχτής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου