Κυριακή, 12 Ιανουαρίου 2014

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ: ''ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΟ ΣΠΟΡ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΥΤΕ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ'' Η ΆΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ


Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ΞΓ' στη Βουλή των Ελλήνων, την Παρασκευή 10.1.2014, η Βουλευτής 'Α Πειράια της ΔΗΜ.ΑΡ. κα. Μαρία Ρεπούση, απευθυνόμενη προς τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, έθεσε πάλι το θέμα των άγονων γραμμών και συγκεκριμένα το θέμα διακοπής της αγόνου από τον Πειραιά για τα Κύθηρα. Στη συνέχεια έκανε αναφορά και για το θέμα του δασικού σε σχέση με την άδικη νομοθεσία που είναι κοινή για το Λεκανοπέδιο της Αττικής με νησιά όπως τα Κύθηρα.
Ο Υπουργός απ τη μεριά του θέλοντας να αποφύγει την απάντηση, παρότρυνε τη βουλευτή να κάνει επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για το θέμα. Για να συνεχίσει χαρακτηρίζοντας την ζωτικής σημασίας άγονη γραμμή ως ''πολύ ακριβό σπορ'' το οποίο μάλιστα δεν το εκτιμούν οι κάτοικοι των νησιών λόγω της μεγάλης του διάρκειας (13 ώρες).
Παρακάτω σας παραθέτουμε τα αποσπάσματα από την συζήτηση:
          «ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ: [...] Είναι δικό σας έργο στις συμβάσεις που κάνετε και, κυρίως, όταν επιδοτείτε άγονες γραμμές, να είναι υποχρέωση του πλοιοκτήτη, του επιχειρηματία της θάλασσας, να έχει ορισμένα δρομολόγια για όλο το έτος;»
«ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ: Ένα λεπτό, κύριε Πρόεδρε!
Είναι υποχρέωση του Υπουργείου Ναυτιλίας για τη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα να εκτελεστεί η σύμβαση που έχει υπογράψει η πολιτεία με τον πλοιοκτήτη του «Βιτσέντζου Κορνάρου»;
Εμείς δεχόμαστε ότι μπορεί πράγματι αυτή η άγονη γραμμή να είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για το ελληνικό κράτος. Αλλά, δεν μπορούμε να καταργήσουμε μία γραμμή από τη στιγμή που το διοικητικό κέντρο των Κυθήρων είναι ο Πειραιάς και όχι η Σπάρτη. Οι νησιώτες της συγκεκριμένης περιοχής πρέπει να έρθουν στον Πειραιά για όλες τις δουλειές που έχουν να κάνουν.
Άρα, λοιπόν, μήπως θα πρέπει να δείτε εναλλακτικά την ενίσχυση μεν της τοπικής γραμμής με την απέναντι ακτή, αλλά και τη διασφάλιση τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα της σύνδεσης με το διοικητικό κέντρο, που είναι ο Πειραιάς;
 [...] Παίρνω πάλι το παράδειγμα των Κυθήρων, που το ξέρω καλά. Είναι το ίδιο να κόβεις ένα κλαρί στα Κύθηρα, που είναι πάνω από το 90% της επιφάνειας πράσινο, με το να κόβεις ένα κλαρί στην Αττική, που δεν έχει πράσινο; Ο ίδιος νόμος ισχύει! Και για τα Κύθηρα, που είναι στην Περιφέρεια Αττικής και για το Λεκανοπέδιο, όπου οι συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές.
Είναι δυνατόν όταν σε μια περιοχή έχουμε μείωση του τουρισμού και οι κάτοικοι πρέπει να ζήσουν και μέσα από άλλες οικονομικές δραστηριότητες, πχ κτηνοτροφικές, να απαγορεύονται οι κτηνοτροφικές δραστηριότητες; [..]» 

«ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): [...] Σε ό,τι αφορά τα Κύθηρα, θα εκτιμούσα μία επίκαιρη ερώτηση ώστε να έρθω να απαντήσω στη Βουλή, όπως έχω απαντήσει και στον Δήμαρχο Κυθήρων, όπως έχω απαντήσει στους εκπροσώπους των  Συνδέσμων των Κυθήρων που με επισκέφθηκαν και σε όλους σχεδόν τους Βουλευτές Πειραιά στους οποίους έχω μιλήσει προσωπικά.
Πάντως να ξέρετε ότι στόχος μας είναι να υπάρχει καλύτερη συγκοινωνία, αλλά όχι με τον Πειραιά. Είναι ένα πάρα πολύ ακριβό «σπορ» το οποίο ούτε οι ίδιοι το εκτιμούν, εφόσον κάνει δεκατρείς ώρες το καράβι για να πάει στα Κύθηρα, ενώ με τη συνδυασμένη μεταφορά, οδική και ακτοπλοϊκή, ο χρόνος είναι λιγότερος από το μισό. [...]»
Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Μπαχτής - ΤΣΙΡΙΓΟ FM 105,6

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου