Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

ΤΑ ΕΠΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ - ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΥΘΗΡΑΪΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία και αθρόα συμμετοχή, η σημερινή Παγκυθηραϊκή συνέλευση που έλαβε χώρα στο μοναστήρι της Παναγίας μας της Μυρτιδιώτισσας. Σκοπός της ήταν να βρεθούν και να συμφωνηθούν οι τρόποι και τα μέσα πίεσης προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να αποτραπεί η προωθούμενη κατάργηση της επιδοτούμενης γραμμής από τον Πειραιά προς τα Κύθηρα, τα Αντικύθηρα και την Κρήτη.
Παρακάτω σας παραθέτουμε αναλυτικά, τα επτά σημεία που παρουσίασε στη συνέλευση ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Κυθήρων- Αντικυθήρων Σεραφείμ, πάνω στα οποία, όπως συμφώνησαν όλοι, θα βασιστεί το ψήφισμα και οι δράσεις από εδώ και στο εξης.:

<< 1) Παλλαϊκό αίτημα και αξίωση των νησιών, είναι η διατήρηση δυο γραμμών ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας και δύο πλοίων, του περιφερειακού και του τοπικού που θα συνδέουν τα νησιά μας με την πρωτεύουσα- το διοικητικό μας κέντρο, την Πελοπόννησο και την Κρήτη (το πρώτο πλοίο) και με τη Νεάπολη Λακωνίας (το δεύτερο τοπικό πλοίο).
2) Θεωρούμε ανακριβή κι εξωπραγματική την πληροφορία η οποία μεταδόθηκε πρόσφατα από το επίσημο βήμα της Βουλής των Ελλήνων, ότι ο λαός των Κυθήρων και Αντικυθήρων δεν θέλει το περιφερειακό πλοίο. Κάθε άλλο. Η σύσσωμη αντίδραση του Κυθηραϊκού λαού πριν ένα χρόνο ήταν όχι για την παρακώλυση της εκτέλεσης της περιφερειακής ναυτιλιακής γραμμής από το Ε/Γ-Ο/Γ Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ της εταιρείας LANE, αλλά για την αποτροπή προσέγγισής του στη Νεάπολη για το επιδοτούμενο δρομολόγιο: Νεάπολη-Κύθηρα-Αντικύθηρα και για ένα πρόσθετο δρομολόγιο από Γύθειο για Κύθηρα. Η δυναμική μας εκείνη αντίδραση έγινε για να μην εξοστρακιστεί και εξοβελιστεί έμμεσα το τοπικό πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ, το οποίο εδώ και έξι χρόνια προσφέρει πολύτιμες και ανεκτίμητες υπηρεσίες στον τόπο μας.
3) Αξιούμε από το Υ.Ν.Α. και την κυβέρνηση της χώρας μας, να μην καταργηθεί η επί πολλές δεκαετίες εκτελούμενη περιφερειακή (άγονη) ναυτιλιακή γραμμή που συνδέει τα νησιά μας με τον Πειραιά, την Πελοπόννησο και την Κρήτη. Ούτε η μέχρι τώρα χορηγούμενη επιδότηση, επειδή θεωρείται ασύμφορη κι επιζήμια οικονομικά επιχείρηση. Η μητέρα Ελλάδα μας πρέπει πρώτιστα να εξυπηρετεί τις άγονες κι ακριτικές αυτές περιοχές μας κι όταν ακόμη αντί για κέρδος αποφέρουν έλλειμμα. Εδώ χρειάζεται η αμέριστη κρατική πρόνοια και προστασία. 
4) Η συγκοινωνιακή μας σύνδεση με την πιο κοντινή στεριά, εξυπηρετεί άριστα τους εμπορικούς σκοπούς μας, όχι όμως και την ευχερή μετακίνηση των συμπολιτών μας προς το διοικητικό μας κέντρο, την πρωτεύουσα του κράτους μας. Για τους ηλικιωμένους και υπερήλικες συμπατριώτες μας (Κύθηρίους και Αντικυθηρίους) που μετακινούνται προς την Αθήνα και τον Πειραιά για την υγεία τους, για την επίσκεψη οικείων και συγγενών, η μέσω Νεαπόλεως και εν συνεχεία δια ξηράς μετάβαση προς το Λεκανοπέδιο της Αττικής είναι όχι μόνο προβληματική και δαπανηρή αλλά και ανέφικτη. Επίσης δεν είναι καθόλου συντομότερη η δια ξηράς αυτή διαδρομή όπως λέγεται από αρμοδίους.
5) Το Υ.Ν.Α. και η εταιρεία LANE θεωρούμε ότι πρέπει να αναλάβουν τις νομικές, ηθικές και εθνικές ευθύνες, δεσμεύσεις και υποχρεώσεις τους. Να μην καταδικάσουν οριστικά τα νησιά μας σε αποκλεισμό από τους τρεις τουριστικούς πυλώνες: Πειραιά, Πελοπόννησο και Κρήτη, ούτε σε μαρασμό και αποδυνάμωση. Δημόσιες υπηρεσίες (Επαρχείο, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΔΟΥ) έφυγαν από τα νησιά μας. Να χάσουμε και την ακτοπλοϊκή μας συγγοινωνία και σύνδεση; Τι θα απομείνει στον τόπο αυτό;
6) Είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο τρόπο και με κάθε θεμιτό μέσω, επικαλούμενοι την ετυμηγορία της δικαιοσύνης της πατρίδος μας και της Ε.Ε. για τα δικαιώματά μας. Το Υ.Ν.Α. και η εταιρεία LANE, σεβόμενοι την υφιστάμενη σύμβαση και τις νομικές τους υποχρεώσεις, έχουν την ευχέρεια όχι να καταργήσουν ή να μετακινήσουν τη θαλάσσια αυτή γραμμή, αλλά να τροποποιήσουν την δρομολογιακή κίνησή της, λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων και της οικονομικής δυσπραγίας. Δεν είμαστε η μόνη προβληματική άγονη -κατά τους οικονομολόγους- ναυτιλιακή γραμμή, αλλά υπάρχουν και άλλες είκοσι. Γι' αυτό αξιούμε να τύχουμε ίσης μεταχείρισης. Θα είναι ανήθικο και αχαρακτήριστο, ενώ ακόμα υφίσταται η σύμβαση με την εταιρεία LANE και αναγράφεται στις ιστοσελίδες του Υ.Ν.Α. και της LANE η εξαγγελία εκτέλεσης δρομολογίων μέχρι τέλος Αυγούστου 2014 -πράγμα που επιφέρει σύγχυση στους επιχειρηματίες του νησιού μας και στο τουριστικό κοινό-  να μετακινηθεί το Ε/Γ-Ο/Γ Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ σε άλλη γραμμή μαζί με την επιδότηση που είχε ως τώρα για τη δική μας θαλάσσια γραμμή.
7) Ζητούμε την κατανόηση και την κρατική πρόνοια και μέριμνα για το οξύτατο και ανεπίλυτο ακόμη πρόβλημά μας. >>



Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Μπαχτής - ΤΣΙΡΙΓΟ FM 105,6
Φωτογραφίες: Ρενάτα Πανταζίδου - PHOTOCERIGO

1 σχόλιο:

  1. ΑΘΡΟΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;ΔΗΛΑΔΗ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΣΙ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ, ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ, ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ, ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ, ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ.....ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή