Παρασκευή, 6 Ιουλίου 2018

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΚΑΙ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ 6/7

Σήμερα (6/7) υποδέχθηκα στο Δημαρχείο τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκο Μαυραγάνη, ο οποίος επισκέπτεται το νησί μας με αφορμή τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Αλέξανδρου Ωνάση στον Κρατικό Αερολιμένα Κυθήρων, μετά από δωρεά του κ. George Hatziplis από την Αυστραλία.
Μαζί με τον Αντιδήμαρχο κ. Γιώργο Κομηνό, αδράξαμε την ευκαιρία της επίσκεψης του κ. Υπουργού, και τον ενημερώσαμε σχετικά με ζητήματα της αρμοδιότητάς του, κυρίως αναφορικά με τα τεράστια προβλήματα που έχει επιφέρει στη λειτουργία των Δήμων ο Νόμος 4412/2016 που άλλαξε τις διαδικασίες δημοπράτησης και εκτέλεσης των δημοσίων έργων.
Επικεντρωθήκαμε στην ανάγκη να επιτραπεί με τροπολογία η συγκρότηση επιτροπών διεξαγωγής δημοπρασιών και από μη τεχνικούς υπαλλήλους καθώς οι μικροί Δήμοι που δεν διαθέτουν τουλάχιστον 6 μηχανικούς αναγκάζονται να περιορίζουν κατά πολύ τις δημοπρασίες των έργων τους. Παρέδωσα στον κ. Υπουργό 4 σχετικά υπομνήματα τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχουν απαντηθεί. Επίσης τονίσαμε το ζήτημα της νόμιμης κατάτμησης έργων/προμηθειών/υπηρεσιών ανά Δημοτική Ενότητα, καθώς μετά την εφαρμογή του Ν.4412 επικρατεί σύγχυση σχετικά με το ζήτημα που επηρεάζει την εκτέλεση σχετικών έργων στο νησί των Αντικυθήρων.
Ενημερώσαμε τον κ. Υπουργό για την Μελέτη Σκοπιμότητας για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης στον ΚΑΚ, η οποία έχει ολοκληρωθεί και αποτελεί προαπαιτούμενο από την ΥΠΑ για την εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών, όπως έχει τονιστεί σε σειρά εγγράφων της προς το Δήμο.
Στο σημείο αυτό, και καθώς για το ζήτημα του διαδρόμου στον ΚΑΚ ακούγονται και γράφονται πολλές ανακρίβειες (κυρίως από ανθρώπους που δεν έχουν ούτε γνώση ούτε σχέση με το αντικείμενο), επισημαίνουμε τα εξής:
- Σε κάθε σχετικό έργο που αφορά τα αεροδρόμια ισχύει ο αυστηροποιημένος κανονισμός της ΕΕ με No.139/2014 που έχει αναθεωρηθεί 2 φορές προς το αυστηρότερο: 8/2017 και 1/2018. Το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο είναι έκδοση της EASA (European Aviation Safety Agency) και ακολουθείται από το σύνολο των χωρών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.
- Με βάση το υποχρεωτικό αυτό πλαίσιο, όταν το μήκος του διαδρόμου υπερβεί τα 1800 μέτρα (ή 1920 με τα όρια ασφαλείας), το αεροδρόμιο εντάσσεται σε Code Number 4 και το πλάτος θα πρέπει να είναι 45 μέτρα και όχι 30 που διαθέτει σήμερα ο Αερολιμένας Κυθήρων.
- Συνεπώς, κάθε σκέψη επέκτασης πέραν των 1800 μέτρων, καθιστά το σύνολο του έργου απαγορευτικό προς εκτέλεση, καθώς θα πρέπει ουσιαστικά να ανακατασκευαστεί συνολικά ο διάδρομος (αποξήλωση φωτοσήμανσης, διαπλάτυνση 7,5 μέτρα από κάθε πλευρά, νέο παροχικό καλώδιο 5.000V, νέες Η/Μ εγκαταστάσεις, σειρά άλλων χρονοβόρων και δαπανηρών εργασιών κ.λπ.) και φυσικά να σταματήσει τη λειτουργία του το Αεροδρόμιο για πολλούς μήνες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον τουρισμό στο νησί. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι ο Αερολιμένας Μυκόνου έχει μήκος 1900 μέτρα.
- Με βάση την προμελέτη, ο ΚΑΚ θα πιστοποιηθεί κατά EASA ως αεροδρόμιο 3C, με μήκος διαδρόμου 1800 μέτρων (1920 με τις λωρίδες ασφαλείας), μήκος απόλυτα ικανό να εξυπηρετήσει απροβλημάτιστα και για πολλά χρόνια σχεδόν όλους τους συνήθεις τύπους αεροσκαφών εταιρείων Charter (Airbus 318, 319, 320, 321, Boeing 737 400, 500, 600, 700, 800, 900).
- Σε συνδυασμό με την δημιουργία πάρκου ανεφοδιασμού καυσίμων που ήδη προωθείται δυναμικά από την διοίκηση του Αερολιμένα και προτείνεται και από την προμελέτη, θα παρέχεται πλέον η δυνατότητα υποδοχής πτήσεων από όλη την Κεντρική Ευρώπη με πληρότητα 100% και από Σκανδιναβία και Ηνωμένο Βασίλειο με πληρότητα 60%.
- Με τις ανωτέρω προβλέψεις, το συνολικό κόστος της αναβάθμισης των υποδομών στον ΚΑΚ δεν θα υπερβεί τα 8.000.000€, ποσό που μπορεί να καλυφθεί είτε από το ΕΣΠΑ είτε από το Εθνικό ΠΔΕ ή ακόμα και από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής, σε αντίθεση με το δυσθεώρητο απαγορευτικό κόστος που θα προέκυπτε εάν ο διάδρομος γίνει πάνω από 1800 μέτρα, με αποτέλεσμα το έργο να παραπεμπόταν στις καλένδες.
Ήδη η Περιφέρεια Αττικής προχωρά την Προγραμματική Σύμβαση με την Εγχώριο Περιουσία για την δημοπράτηση του συνόλου των μελετών με κόστος 400.000€. Ο κ. Υπουργός ενημερώθηκε αναλυτικά για όλα τα ανωτέρω και του παραδώσαμε σχετικά έγγραφα καθώς και το από 21-12-2017 Δελτίο Τύπου του Δήμου (δείτε εδώ: http://kythira.gr/press_new/2017/211217.htm) που παρέχει πλήρη και αναλυτικά στοιχεία για το ζήτημα.
Τέλος, ενημερώσαμε τον κ. Υπουργό για την σταθερή προσήλωση της Δημοτικής Αρχής στην αναγκαιότητα να συνδυάζεται η τουριστική ανάπτυξη με την φέρουσα ικανότητα των υποδομών του νησιού, παρουσιάζοντας σειρά μεγάλων δημοτικών έργων που είτε εκτελούνται είτε δημοπρατούνται και τα οποία στόχο έχουν να αυξήσουν τη δυνατότητα του νησιού στην υποδοχή επισκεπτών, πέραν του τριμήνου του καλοκαιριού, χωρίς όμως να επηρεαστεί αρνητικά η δημόσια εικόνα των Κυθήρων όπως συμβαίνει δυστυχώς με άλλα νησιά όπου η τουριστική γιγάντωση δεν συνοδεύτηκε από ανάλογο σχέδιο βελτίωσης των υποδομών (π.χ. διαχείριση απορριμμάτων, έργα οδοποιίας, δίκτυα και έργα ύδρευσης, αλλαγή σημάνσεων, βελτίωση συγκοινωνίας, αναπλάσεις και εξωραϊσμοί, κ.λπ.).

Πηγή: Στράτος Χαρχαλάκης (facebook)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου