Τρίτη 7 Αυγούστου 2018

ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΦΙΞΕΩΝ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΜΑΪΟΥ, ΙΟΥΝΙΟΥ & ΙΟΥΛΙΟΥ 2014 - 2018


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΦΙΞΕΩΝ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ
(ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ)
ΤΡΙΜΗΝΟΥ 01/05-31/07

- 2014: 32.921
- 2015: 31.287
- 2016: 35.433
- 2017: 32.113
- 2018: 36.227

Όπως είναι εμφανές, το τρίμηνο Μαΐου – Ιουλίου 2018 οι αφίξεις είναι σημαντικά αυξημένες σε σχέση με όλα τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό οφείλεται τόσο στην βελτίωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων όσο και στη διαφημιστική πολιτική του Δήμου και των ιδιωτών.
Τα στοιχεία αυτά είναι μόνο ποσοτικά και δεν μεταφράζονται απαραίτητα σε μονάδες αγοραστικής δύναμης – κατανάλωσης, αφού οι πρώτες ενδείξεις για την τρέχουσα σεζόν δείχνουν ότι η αγοραστική ικανότητα των επισκεπτών είναι μάλλον αισθητά μειωμένη, όχι μόνο στα Κύθηρα αλλά στους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς και παρά την κατακόρυφη αύξηση των αφίξεων. Αυτό σημαίνει ότι τα μέχρι σήμερα δεδομένα του τουρισμού αλλάζουν. Τα ημερήσια γεύματα σε εστιατόρια και ταβέρνες, κυρίως για τις οικογένειες, έχουν μειωθεί από 2 σε 1, ενώ οι τουρίστες είναι πλέον πολύ προσεκτικοί στη σχέση ποιότητας – τιμής για το σύνολο των προσφερόμενων υπηρεσιών. Τα νέα αυτά δεδομένα μας κινητοποιούν, ώστε ως Δήμος αλλά και ως προορισμός συνολικά, να προβούμε στις δέουσες κινήσεις προκειμένου όχι μόνο να διατηρήσουμε και να αυξήσουμε τον αριθμό των αφίξεων, αλλά κυρίως να διευρύνουμε τη σεζόν προσελκύοντας ποιοτικό και υψηλού επιπέδου τουρισμό που είναι εκείνος που θα βελτιώσει και την εισπραξιμότητα στις επιχειρήσεις του κλάδου. Φυσικά ο κλάδος του τουρισμού αναμένει από την κεντρική διοίκηση μια σειρά γενναίων κινήτρων όπως η μείωση του ΦΠΑ, καθώς οι επιβαρύνσεις είναι τεράστιες και οι επιχειρήσεις ασφυκτιούν κάθε μέρα και περισσότερο.
Παράλληλα προωθούμε αναγκαία έργα και υποδομές που είναι απαραίτητα αν θέλουμε να μιλάμε για πραγματική και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη που δεν θα εξαντλήσει τους φυσικούς πόρους του νησιού μας, όπως έγινε σε άλλα νησιά όπου πλέον ο κορεσμός έχει δημιουργήσει πολύ αρνητικές επιπτώσεις. Τέτοια έργα είναι (ενδεικτικά): τα πολλά έργα στον τομέα της ύδρευσης (6 νέες γεωτρήσεις, τηλεχειρισμός δικτύων, δίκτυο ύδρευσης Αγ. Πελαγίας, ολοκλήρωση μελετών για τις Όχελλες, νέα δίκτυα κ.λπ.), τα σημαντικά έργα οδοποιίας που είτε έχουν ολοκληρωθεί, είτε εκτελούνται και δημοπρατούνται (Καλαδί, Φυρή Άμμος, Κακή Λαγκάδα, Μελιδόνι, Αγία Πελαγία – Αγία Αναστασία, Διακοπουλιάνικα – Γερακάρι κ.λπ.), η νέα οδοσήμανση σε όλο το νησί με σχεδόν 400 καινούργιες πινακίδες σήμανσης οικισμών και κατευθύνσεων (ζήτημα πάρα πολύ σημαντικό για τους επισκέπτες), το υψηλό επίπεδο καθαριότητας χάρη και στο εκτελούμενο έργο της διαχείρισης των απορριμμάτων, οι αναπλάσεις οικισμών (Μητάτα, Φράτσια, Σκλαβιάνικα, Belvedere, Πλατεία Αγίου Ηλία κ.λπ.), η επέκταση του διαδρόμου στον Αερολιμένα Κυθήρων που έχει πάρει το δρόμο της, τα νέα δίκτυα δημοτικού φωτισμού και μια σειρά άλλων έργων και παρεμβάσεων που σταδιακά ωριμάζουμε προκειμένου το νησί μας να καλύψει την αναπτυξιακή υστέρηση των τελευταίων ετών και να μπορέσει να βασίσει την μελλοντική τουριστική του ανάπτυξη σε στέρεες βάσεις και όχι σε σαθρά θεμέλια, όπως πολλοί προορισμοί που σήμερα τα δίκτυα και η φέρουσα ικανότητα των υποδομών τους δεν μπορούν να αντέξουν την τουριστική κίνηση με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Προχωράμε με σχέδιο, με όραμα και κυρίως με αυστηρή προσήλωση σε συγκεκριμένους στόχους, χωρίς ουτοπικές και έωλες υποσχέσεις.

Πηγή: Στράτος Χαρχαλάκης (facebook)
Εικόνα: TSIRIGO FM 105,6

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου