Με την δημοσιοποίηση του πίνακα των έργων, τα οποία πρόκειται
να χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια στον Δήμο Κυθήρων το επόμενο διάστημα, άνοιξε
συζήτηση για τον αριθμό και τον προϋπολογισμό των έργων.
Πράγματι μεγάλος αριθμός έργων και ο
προϋπολογισμός των τεράστιος, ουδέποτε στο παρελθόν είχε ανακοινωθεί τόσο
μεγάλο πρόγραμμα.
Οι Κυθήριοι ευχόμαστε να υλοποιηθούν όλα τα έργα
και να μην παραμείνουν εξαγγελίες.
Στα Δελτία Τύπου στα οποία απαριθμεί τα έργα,
κάθε καλόπιστος αναγνώστης διαπιστώνει ότι σε αυτά συμπεριλαμβάνονται έργα τα
οποία έχει επιλέξει, έχει προετοιμάσει και έχει προσπαθήσει να τα εντάξει σε
πρόγραμμα χρηματοδότησης η παράταξή μας ως δημοτική αρχή.
Όπως είναι:
1. Ο ΧΥΤΑ
2. Ο ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ
3. ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΦΑΛΑΤΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ &
ΤΟ ΔΙΑΚΟΦΤΙ
4. ΔΙΚΤΥΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΛΑΓΙΑΣ
5. ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΦΡΑΤΣΙΩΝ
Ενώ φαίνεται ότι θα αξιοποιηθούν, η Προμελέτη
Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας Λυμμάτων στην
Αγία Πελαγίας, η σημαντική προεργασία που έχει γίνει για έργα οδοποιίας όπως
επίσης στην κατασκευή δικτύου αποχέτευσης από Καρβουνάδες-Λιβάδι- Βιολογικός
Καψαλίου.
Για τις αθλητικές εγκαταστάσεις στο Μανιτοχώρι η
μελέτες έχουν συνταχθεί πριν χρόνια, όταν ο αείμνηστος Δήμαρχος Αρτέμης
Καλλίγερος, προσπαθούσε να ενταχθούν στα Ολυμπιακά έργα των Αγώνων του 2004.
Η μελέτες για την βελτίωση του κεντρικού
επαρχιακού δρόμου έχουν συνταχθεί το 1997 από την τότε Νομαρχία Πειραιά.
Τμήμα του έργου ήταν η παράκαμψη του Ποταμού,
την οποία χρηματοδότησε, κατασκεύασε και επέβλεψε η τότε Νομαρχία.
Η ίδια Νομαρχία χρηματοδότησε, με περίπου
150.000€ και την μελέτη κατασκευής νέας γέφυρας στον Μάκρωνα.
Ο κ. Χαρχαλάκης κατά την προσφιλή του συνήθεια
να λασπολογεί σε βάρος των προκατόχων του, ισχυρίζεται ότι δήθεν η τότε
Δημοτική Αρχή έδιωξε το έργο του Μάκρωνα, απέκρυψε στοιχεία και η Περιφέρεια
για τιμωρία έκλεισε τις πόρτες και δεν κατασκεύασε έργα στα Κύθηρα!
Ότι επρόκειτο εκτός από την κατασκευή της
σύγχρονης γέφυρας να ανακασκευασθούν δυο χιλιόμετρα δρόμου!
Ο τότε Αντιπεριφερειάρχης, σε πρόσφατο
δημοσίευμα αναφέρει ότι το έργο αυτό κατηγορήθηκε και κατασυκοφαντήθηκε!
Από ποιούς;
Για την προστασία της τιμής των μελών του τότε
Δημοτικού Συμβουλίου και την αποκατάσταση της αλήθειας, θα αναφερθούμε στα
γεγονότα της περιόδου εκείνης.
Κατά την επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων
στον Δήμο Κυθήρων το Φθινόπωρο του 2011, αλλά και στις κατ' ιδίαν επαφές με την
τότε Δημοτική αρχή, συμφωνήθηκε η προτεραιότητα έργων σε εκείνη την φάση, λόγω
της οικονομικής κατάστασης.
Για την υλοποίηση των συμφωνηθέντων το Δημοτικό
Συμβούλιο με ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση του στη συνεδρίαση της 25-10-2011 πρότεινε την
κατασκευή των εξής έργων:
1. Βελτίωση της Επαρχιακής οδού από Αρωνιάδικα
μέχρι την Διασταύρωση Φρατσίων.
2. Βελτίωση της Επαρχιακής οδού απο Τσικαλαρία
μέχρι την είσοδο Λιβαδίου.
3. Κατασκευή συμπληρωματικών έργων στις
εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων στο Καψάλι για την υποδοχή των βυτιοφόρων.
Η απόφαση είναι η 337/2011 και ήταν ομόφωνη!
Η περίοδος ήταν δύσκολη, η κρίση σε πλήρη
εξέλιξη, η Περιφέρεια με μεγάλη φειδώ υποσχόταν διάθεση πιστώσεων.
Τα έργα που πρότεινε το Δημοτικό Συμβούλιο ήταν
αναγκαία, πρώτης προτεραιότητας και στα πλαίσια των οικονομιών δυνατοτήτων της
περιόδου εκείνης.
Ενώ όλοι ανέμαιναν την δρομολόγηση κατασκευής
αυτών των απαραίτητων έργων, στις 16-1-2012 ο Αντιπεριφερειάρχης με επιστολή
του προς τον Δήμαρχο, ζήτησε απόφαση του ΔΣ για το έργο "Κατασκευή γέφυρας
ΜΑΚΡΩΝΑ", προυπολογισμού 1.844.000€!
Το Δημοτικό Συμβούλιο με παρόντες τους 15 από
τους 17 συμβούλους και 8 προέδρους και εκπρόσωπους τοπικών Κοινοτήτων, πήρε
κατά πλειοψηφία την εξής απόφαση:
"Θεωρούμε ότι το παραπάνω έργο είναι
αναγκαίο, αλλά το κόστος του δυσανάλογα μεγάλο, σε σχέση με την προτεραιότητα
και την χρησιμότητα του. Προτείνουμε στην Περιφέρεια να δώσει άμεση προτεραιότητα
στο τμήμα του Κεντρικού Οδικού Άξονα με ταχύτατη επικαιροποίηση της υπάρχουσας
μελέτης, αφού αυτή διαθέτει εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη και έγκριση από
το Δασαρχείο."
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, διερμηνεύοντας την άποψη
των Κυθηρίων, εξέφρασαν την άποψη ότι η δαπάνη είναι δυσανάλογα μεγάλη σε σχέση
με την προτεραιότητα του έργου.
Διαχρονική διεκδίκηση ήταν η βελτίωση του
κεντρικού δρόμου, έργο αναγκαιότερο παντός άλλου, για το οποίο υπήρχε
προγενέστερη μελέτη, αλλά ούτε η Νομαρχία, ούτε η Αντιπεριφέρεια που την
διαδέχτηκε κατανοούσε να χρηματοδοτήσει την κατασκευή έστω και τμήματος του
έργου.
Αποτέλεσμα της πίεσης τότε, ήταν η χρηματοδότηση
της βελτίωσης από Αρωνιάδικα μέχρι την διασταύρωση των Φρατσίων.
Γιατί όμως ζητήθηκε να αποφασίσει το Δημοτικό
Συμβούλιο; για ποιό άλλο έργο έχει ζητηθεί παρόμοια απόφαση;
Από που προκύπτει η άρνηση;
Ποιός ζήτησε να μην γίνει το έργο;
Για όσους γνωρίζουν, εφόσον η μελέτη για την
γέφυρα, είχε χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκό πρόγραμμα, θα έπρεπε να κατασκευαστεί
το έργο, διαφορετικά υπήρχε κίνδυνος να ζητηθεί επιστροφή των χρημάτων της
μελέτης.
Άρα η απόφαση του ΔΣ ήταν ορθή, ταρακούνησε την
Περιφέρεια η οποία μέχρι να εγκλιματιστεί στα δεδομένα του Καλλεικράτη,
καθυστερούσε την κατασκευή έργων στα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.
Με την επιλογή εκείνη πετύχαμε να βελτιώνεται
σήμερα η Κεντρική Επαρχιακή Οδός και να ακολουθήσει η κατασκευή της Γέφυρας του
ΜΑΚΡΩΝΑ.
Δυστυχώς οι νέες αρχές, απ' ότι φαίνεται, δεν
υλοποιούν τον αρχικό στόχο, όταν ολοκληρωθεί το έργο θα αναφερθούμε λεπτομερώς.
Πάντως η γέφυρα που θα αντικατασταθεί, είναι
αυτή που έχει κατασκευαστεί από οπλισμένο σκυρόδεμα στις αρχές της δεκαετίας
του 1960 και όχι η μικρή πέτρινη γέφυρα που προβάλεται στις φωτογραφίες.
Το μικρό πέτρινο γεφύρι της φωτογραφίας είναι
στη θέση "Πορταλαμίου" στην ίδια περιοχή και έχει κατασκευαστεί γύρω
στο 1930 για να εξυπηρετεί πεζούς και τετράποδα αφού τότε τροχοφόρα δεν
κυκλοφορούσαν στην περιοχή.
Η Γέφυρα του ΜΑΚΡΩΝΑ
Έχει κατασκευαστεί πριν 55 χρόνια χωρίς
να παρουσιάσει κανένα στατικό πρόβλημα η πρόβλημα φθοράς.
Πηγή: Νέα Πορεία Όραμα και Έργο (facebook)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου