Η πολιτική των άγονων γραμμών έγινε «για να πληρώνει ο
ελληνικός λαός μία κρατική εταιρεία που ιδιωτικοποίησε η Ν.Δ. και ανήκε στον κ.
Βγενόπουλο» και «στη συνέχεια προστέθηκαν άλλες δύο εταιρείες, στην ίδια όμως
λογική», τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας στη Βουλή σε
επερώτηση βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας.
«Συνολικά ο ελληνικός λαός το 2014 για τις 27 άγονες
αεροπορικές γραμμές πλήρωσε 47 εκατ. για 1.081.501 θέσεις, ενώ μετακινήθηκαν
μόνο 565.667 επιβάτες», ανέφερε ο υπουργός, υπογραμμίζοντας ότι πέτυχε 25%
μεσοσταθμική μείωση στο κόστος των άγονων αεροπορικών γραμμών και ειδικά για
την Olympic Airways 33%, ενώ έκανε και δωρεά το κτήριο του
αεροδρομίου της Πάρου.
Ο Χρ. Σπίρτζης ανέφερε συγκεκριμένους αριθμούς για ορισμένες άγονες αεροπορικές
γραμμές και το κόστος τους το 2014:
·
Αθήνα – Ζάκυνθος: επιβατική κίνηση 36.000,
πληρώθηκαν 58.500 θέσεις με 1,1 εκατ. ευρώ.
·
Ρόδος – Λέρος – Κως – Αστυπάλαια: επιβατική
κίνηση 5.700, πληρώθηκαν 9.800 θέσεις με 1,7 εκατ. ευρώ.
·
Αθήνα – Σητεία: επιβατική κίνηση 20.295,
πληρώθηκαν 75.107 θέσεις
·
Αθήνα – Καστοριά, Κοζάνη: επιβατική κίνηση
6.500, πληρώθηκαν 20.000 θέσεις
·
Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία: επιβατική
κίνηση 14.415, πληρώθηκαν 45.570 θέσεις.
·
Αλεξανδρούπολη – Σητεία: επιβατική κίνηση
2.000, πληρώθηκαν 7.600 θέσεις.
Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, χαρακτηριστικά της κατάστασης
των άγονων αεροπορικών γραμμών είναι και όσα προκύπτουν από την επιβατική
κίνηση. Για παράδειγμα, ανέφερε ο υπουργός, στο Ζάκυνθος – Κύθηρα τον Ιανουάριο
υπήρξαν 9 αφίξεις αεροσκαφών και μόλις 8 επιβάτες, τον Φεβρουάριο 8 αφίξεις με
κανέναν επιβάτη, τον Μάρτιο 4 αφίξεις με 1 επιβάτη και τον Απρίλιο 13 αφίξεις
με 1 επιβάτη.
Πηγή: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου